Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

AliExpress Russia разглежда възможността за IPO

Компанията все още не е избрала дата и очаква акционерите ѝ да вземат решение за листването

AliExpress Russia разглежда възможността за IPO

Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

Онлайн търговецът на дребно AliExpress Russia обяви, че първично публично предлагане е възможна стъпка за него, и отчете брутен обем на стоките (стойността на всички стоки, продавани на сайта - GMV) от почти 3 млрд. долара за финансовата 2020-2021 г., предава Ройтерс.

Съвместното предприятие, създадено през 2019 г. от китайската Alibaba и руски партньори, извършва продажби както на вътрешния си пазар, така и в чужбина.

Компанията твърди, че в момента има 29,1 млн. месечно активни потребители на онлайн магазина си.

AliExpress Russia не даде сравними данни за брутния обем на стоките, които достигнаха 229,3 млрд. рубли (2,96 млрд. долара) за годината до 31 март. Този показател за вътрешния бизнес е скочил със 151% на годишна база до 54,9 млрд. рубли, обяви компанията.

Още по темата
   

Пандемията на Covid-19 подкрепи сектора за онлайн търговия в Русия, след като здравните ограничения задържаха потребители у дома, но AliExpress Russia, която зависи от трансакциите си в чужбина за над две трети от бизнеса си, реагира по-бавно и не се възползва максимално от ситуацията, докато веригите на доставките се променяха спрямо рестрикциите за пътуване.

Компанията обяви, че първичното публично предлагане е възможна стъпка за нея, но това решение трябва да бъде взето от акционерите.

„Няма конкретни планове за дата – може да е следващата година или по-късно“, посочи AliExpress Russia.

Главният изпълнителен директор Дмитри Сергеев заяви, че бизнесът на компанията зад граница е нараснал в съответствие с общия пазар на онлайн търговията в Русия, което според Euromonitor е с близо 40% през 2020 г. Вътрешният бизнес е нараснал повече от пазара.

Руският лидер в онлайн търговията Wildberries отчете годишен GMV за 2020 г. в размер на 437,2 млрд. рубли, или с 96% повече спрямо година по-рано. Другият конкурент – Ozon, направи успешно първично публично предлагане в края на миналата година. При него брутният обем на стоките е нараснал със 144% през 2020 г. до 197,4 млрд. рубли.

AliExpress Russia твърди, че брутният ѝ обем на стоките за 2020 г. без услугите е 209,6 млрд. рубли, но компанията не разкрива данни за сравнение.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Изпълнителният директор на GameStop продаде акции от фирмата за 12 млн. долара