IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

И коронакризата не накара българите масово да пазаруват онлайн

Страната ни е на последно място в ЕС по покупки и поръчки на услуги по електронен път през 2020 година

12:27 | 17.02.21 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Дори и при пандемията от коронавируса българите не пазаруват масово онлайн, показват данните на Евростат. България е на последно място в ЕС по направени покупки на стоки или поръчка на услуги по електронен път през миналата година.

Проучването показва, че като цяло в общността през 2020 година 89% от хората на възраст между 16 и 74 години в ЕС са използвали интернет. От тях 72% са поръчали поне веднъж стока или услуга онлайн през последните 12 месеца.

За сравнение този процент е бил 68 на сто през 2019 година, посочват още от Евростат.

eurostat eurostat

Източник: Евростат

През миналата година 42% от българите са направили онлайн покупка или са поръчали услуга през последните 12 месеца. На опашката се нареждат още румънците (45%) и гражданите на Кипър (с малко над 50%).

На обратния полюс са Нидерландия (91%), Дания (90%) и Германия (87%).

Данните на Евростат показват още, че Румъния, макар и на последните места, бързо напредва по отношение на електронната търговия. През последните пет години броят на пазаруващите онлайн се повишава с 27 процентни пункта, което е най-резкият ръст в ЕС. Чехия и Хърватия отчитат ръст на този показател с 25 пункта, а Унгария - с 23 пункта.

Днес Чехия е на една от предните позиции с дял от около 80% от интернет потребителите, които пазаруват онлайн.

През последните месеци най-предпочитаните покупки онлайн са на дрехи, включително и спортни, обувки и аксесоари - почти 64% от всички покупки. На следващо място са заявки към компании, които предлагат стрийминг услуги (32%), следвани от доставки от ресторанти и вериги за бързо хранене (29%).

27% от онлайн покупките са на книги и печатни издания, а 26% на комппютри, лаптопи, мобилни телефони и аксесоари за тях.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:16 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
kane
преди 3 години
БЪлгариа е "око да види ръка да пипне" тип човек. За него в пазаруването има и социален елемент.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 0
male4ko
преди 3 години
Абсолютно сте прав, трябва да ги има и двете възможности, хора различни.. А за северните хора +10! Тяхната 'култура' е да не говорят със съседа, да се напият и потънат в меланхолия..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 1
фиг.1
преди 3 години
Онлайн пазаруването не винаги е предимство. Често във физическите магазини съм намирал по-добри цени и по-добро обслужване. Според мен, двата варианта трябва да се развиват паралелно и не виждам причина (освен очевидната) да напираме цялата търговия да минава онлайн. Това, че северните държави го правят не е достатъчно добра причина. Там живеят странни хора със съвсем различна от нашата култура и не винаги в добрия смисъл.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още