IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

IPO-то на Airbnb я оцени над общата стойност на Marriott и Hilton, взети заедно

Пазарната капитализация на компанията достигна 100 млрд. долара

09:06 | 11.12.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

През първата половина на тази година, когато бизнесът ѝ беше засегнат от пандемията, Airbnb съкрати една четвърт от работната си сила и се твърди, че е свила оценката си, като част от сделка за осигуряване на повече финансиране.

Сега, след невероятното си завръщане, компанията бележи успех в рамките на дългоочаквания си дебют на Wall Street, точно когато ситуацията с пандемията отново се влошава и поставя под въпрос туристическата индустрия, пише CNN.

Airbnb започна да се търгува снощи при цена от 146 долара за акция, което е над два пъти повече от цената ѝ за IPO-то и оцени компанията на над 100 млрд. долара. Книжата ѝ приключиха борсовия ден с леко повишение на стойността.

Пазарната капитализация от 100 млрд. долара представлява огромен скок спрямо предишния връх от 31 млрд. долара, постигнат при кръг за набиране на капитал през 2017 г. При сегашната капитализация стойността на Airbnb е по-голяма от тази на Uber и дори на Marriott и Hilton, взети заедно.

Силното представяне на компанията е поредният знак за инвеститорското търсене в това, което се оформя като добра седмица за технологичните компании, които стават публични. В сряда акциите на приложението за доставки DoorDash записаха 85% скок на стойността по време на IPO-то ѝ.

В интервю за CNN главният изпълнителен директор на Airbnb Брайън Чески заяви, че „никога не си е представял“ подобна година, каквато преживя компанията. Чески вярва, че има „две обяснения“ за по-силната позиция на компанията днес: едната е, че „хората все още искат да пътуват“, а втората е свързана със съвет от неговия баща.

„Напомня ми на нещо, което баща ми каза, докато растях, и трябваше да си го казвам често по време на най-тежките ни дни. Той каза, че нещата никога не са толкова добри, колкото изглеждат, и никога не са толкова лоши, колкото ни се струва. По някакъв начин трябва да си напомниш това, за да намериш златната среда в тези пикове и спадове“, коментира Чески.

Въпреки че DoorDash спечели от факта, че хората прекарват повече време у дома, Airbnb изглежда ще спечели от успешното пускане на ваксина срещу Covid-19, която помага за слагане на край на пандемията и ще позволи на хората да пътуват повече.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:31 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още