Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Китайски производител на роботи сервитьори планира глобална експанзия

Keenon Robotics се стреми да разшири своите операции в Азия, Европа, Северна Америка и Близкия изток

Китайски производител на роботи сервитьори планира глобална експанзия

Снимки: Qilai Shen/Bloomberg

Въпреки че пандемията помрачи работата на ресторантите през последната година, базираната в Шанхай компания Keenon Robotics се стреми да популяризира своите автоматизирани помощници на глобалния пазар за роботи, пише Nikkei Asia Review.

В рамките на китайската верига ресторанти Zui Hui Huang роботизираните сервитьори чакат край кухнята, за да изпълнят съответните поръчки. Служителите ги зареждат и им казват кои маси трябва да обслужат.

Вградените в машините сензори за избягване на препятствията по пъти са основното предимство на продуктите на Keenon.

„Роботите с лекота носят тежки неща и могат да помогнат за облекчаване на недостига на работна ръка“, споделя представител на веригата ресторанти.

Keenon планира да изгради звена в поне 10 държави до края на 2021 г. През март компанията обособи подразделение в Япония с около 10 служители, като обмисля в момента разширяване на бизнеса в Южна Корея. Сингапур, както и в Европа, Северна Америка и Близкия изток.

Концернът успява почти да удвои своя производствен капацитет през 2020 г., за да се подготви за експанзията в други страни.

"Всички наши фабрики разполагат с допълнително пространство и можем да увеличим капацитета до 200 хил. броя", изтъква Чъ Сяомин, който ръководи връзките с обществеността.

Роботите на Keenon от нисък клас се продават в Япония при цена от около 1 милион йени (9 150 долара).

„Това е една трета от моделите на местните конкуренти“, изтъква дистрибутор на Keenon в Токио.

С относително ниските цени Keenon се надява, че приходите ѝ ще се увеличат с 50% до 300 млн. юана (46 млн. долара) през тази година.

Основана през 2010 г., Keenon изтъква, че е отговорна за около 85% продажбите на роботи за сервиране на храна в Китай. Страната е пионер в сферата на обслужващите роботи, благодарение отчасти на относително разхлабените регулации, което е от полза за прохождащия бизнес, и вече използва роботи в търговската мрежа в такива области като доставката на храна и сигурността.

Keenon се възползва и от коронавируса, който принуди много от служителите да останат по домовете си. Продажбите на компанията нарастват приблизително трикратно до над 10 хил. броя през 2020 г.

Компанията е т. нар. "еднорог", като оценката ѝ надхвърля 1 млрд. долара. Пред декември Keenon обяви, че е била финансирана от японския конгломерат SoftBank Group, като през тази година Alibaba Group Holding също се включи в списъка с инвеститори.

Разширението в чужбина бележи следващата стъпка в стремежа на Keenon към растеж.

Но предизвикателствата остават. Въпреки че компанията е сравнително добре позната в Китай, в чужбина тя остава неразпознаваема. А в този момент клиентите изглеждат по-загрижени за характеристиките, отколкото за цената.

Много от чуждестранните пазари са склонни да се фокусират върху качеството на обслужването на клиентите, което означава, че роботите и другите автоматизирани решения може да не спечелят благоразположението на потребителите, търсещи по-конвенционални услуги.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 1 месец
евтини транспортни колички за закрити и безпрашни помещения . чак пък роботи ... :))) ... бързо му фанаха цаката на маркетинга чайниците ...

Още от Новини
Какви са амбициите на България в света на технологиите с изкуствен интелект?