Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

YouTube раздава 100 млн. долара, за да популяризира своя конкурент на TikTok

Видео платформата обяви специален фонд, подкрепящ създателите на съдържание

YouTube раздава 100 млн. долара, за да популяризира своя конкурент на TikTok

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

YouTube обяви създаването на фонд за 100 млн. долара, който ще плаща на най-популярните създатели на съдържание в нейния нов конкурент на TikTok, наречен Shorts, пише CNBC.

„The Shorts Fund е само първата крачка от нашето пътуване към изграждането на дългосрочен модел за монетизиране на Shorts в YouTube”, посочва компанията в публикация в блога си. YouTube допълва, че фондът ще започне работа в следващите месеци.

Още по темата

Новините се появиха в момент, в който YouTube се опитва да увеличи броя на потребителите си и на създателите на съдържание за продукта си за кратки видеа, който е отговорът на компанията на TikTok, Snap и Reels на Instagram. YouTube е поредната компания, която ще използва специален фонд, с който да се опита да привлече инфлуенсъри в своята мобилна платформа.

В отчета си за първото тримесечие Alphabet, компанията майка на Google, заяви, че YouTube е генерирала 6,01 млрд. долара рекламни приходи през отчетния период. Това е с близо 50% повече на годишна база, след като година по-рано сумата беше 4 млрд. долара.

При същото представяне главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай заяви, че Shorts вече има 6,5 млн. дневни гледания в глобален мащаб. Компанията отказва да даде по-актуална статистика за глобалната си база от потребители и тази в Съединените щати.

YouTube пусна Shorts за всичките си потребители в САЩ по-рано този месец, след като в началото на годината предостави бета версия.

Компанията твърди, че ще раздели 100-те млн. долара от фонда в през следващите месеци и през 2022 г.

Говорител на Google е отказал да разкрие колко могат да спечелят създателите на съдържание, нито метриките, които ще определят кой ще получи плащане. По думите му компанията ще даде повече информация в следващите месеци.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
ЕС говори за забрана на технологиите за лицево разпознаване