Любопитна тенденция по отношение на продажбата на стаи регистрират собствениците на хотели. Цените остават най-значимият фактор за клиентите, въпреки че все повече туристи запазват стаи, съобразявайки се с други неща.
А колкото до лоялността към марката - все по-малко туристи ги е грижа за нея, пише BusinessWeek.
Ричард Соломонс, главен изпълнителен директор на InterContinental Hotels Group, се отнася към това като към разбиране на “потребителския жаргон”. Замислете се колко често виждате цени в рекламите на Google Play и iPad на Apple. Отговорът е “почти никога”.
“Те рядко говорят за цени”, посочва Соломонс, коментирайки успешните марки. Според него те говорят най-вече за нужди и поводи.
Хотелите бавно започват да се борят с начините, по които локацията и поводът се оказват по-важни от лоялността за повечето пътници.
Това важи преди всичко за по-младите туристи, които вече не се интересуват от бранда, посочва Джим Ейбрахамсън, главен изпълнителен директор на Interstate Hotels and Resorts - една от най-големите компании за управление на хотели. Според него клиентите обръщат повече внимание на преживяването и на мястото, на което се намира хотелът.
Ейбрахамсън допълва, че за много хора “преживяването” е по-важно от цената. Допълнителните 20-30 долара вече не са от значение.
Относителното безразличие на пътуващите, когато става дума за най-големите хотелски марки, притиска големите вериги да създават нови брандове. През тази седмица Hilton Worldwide пусна нова верига хотели, наречена Curio Collection. Тя е създадена за туристи, които искат да опознаят мястото и да получат автентично преживяване.
Един от първите хотели на веригата ще е SLS Las Vegas Hotel & Casino, който ще бъде издигнат на мястото на бившия Sahara Hotel. Това "намигване" към бутиковия подход пък допълнително насърчи Mariott International да представи хотелите от веригата Autograph Collection, която в момента разполага с 62 имота.