Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Heineken предупреди, че Covid и нарастващите разходи могат да я засегнат

Печалбата на компанията за първото полугодие надминаха очакванията

Heineken предупреди, че Covid и нарастващите разходи могат да я засегнат

Снимка: Jasper Juinen/Bloomberg

Heineken, вторият по големина производител на бира в света, очаква пандемията да натежи над важни за него пазари в Азия и Африка през останалата част от годината. Освен това компанията предупреди, че нарастването на разходите за суровини може да засегне маржовете, след като отчете печалба за първото полугодие, която се оказа над очакванията, предава Ройтерс.

Главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк, който е начело на компанията от година, заяви, че тя е доволна от силната си първа половина на годината, но предупреди, че приходите за 2021 г. се очаква да останат под нивата отпреди пандемията.

„За разлика от миналата година, сега виждаме значително влияние върху бизнеса в Югоизточна Азия“, коментира Ван ден Бринк, визирайки спада, причинен от коронавирусната пандемия.

Още по темата

По думите му Виентам, един от трите най-големи пазар на Heineken, носи притеснения на компанията заради наложените блокади в някои части на страната. Междувременно малайзийската пивоварна на компанията беше затворена, а по-слабият туризъм засяга продажбите в Индонезия.

По-рано Heineken прогнозира подобрение на пазарните условия през втората половина на 2021 г., в зависимост от поставянето на ваксини срещу Covid-19.

Нарастващите разходи за суровини, включително за ечемик, захар и алуминий за кенове, ще започнат да засягат Heineken през второто полугодие и ще имат „съществен ефект“ през 2022 г., когато договорите за хеджиране вече няма да смекчават увеличенията.

С отварянето на баровете и разходите за маркетинг също вероятно ще скочат.

Anheuser-Busch InBev, най-големият производител на бира в света, миналата седмица отчете скок на продажбите на бира през второто тримесечие, но по-високите разходи за кенове и транспорт ограничиха печалбата.

Heineken е продала близо 10% повече бира през първото полугодие спрямо година по-рано.

Цената на акциите на компанията нарасна с близо 2% преди началото на търговията.

Гигантът заяви, че повече от половината от средствата по нейния тригодишен план на спестяване на 2 млрд. евро и възстановяване на маржовете на печалбата до нивата преди пандемията до 2023 г., отчасти чрез съкращаването на 8000 работни места, трябва да бъдат постигнати до края на 2021 г.

Оперативната печалба за първото полугодие, като се изключат еднократните елементи, се е удвоила до 1,63 млрд. евро спрямо средна прогноза от 1,22 млрд. евро.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Nike понижи прогнозата си за продажбите заради проблеми с доставките