Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Коледните празници подкрепиха резултатите на британската верига Sainsbury’s

Компанията повиши прогнозите си за годишната печалба

Коледните празници подкрепиха резултатите на британската верига Sainsbury’s

Снимка: Архив Ройтерс

Рекордна коледна седмица и по-добри от очакваните резултати от икономии след интеграцията на бизнеса Argos подкрепят британската верига магазини Sainsbury’s, която повиши прогнозите си за годишната печалба в сряда, съобщава Financial Times.

Подобно на резултатите на конкурентни групи, продажбите от хранителни продукти значително са задминали облеклата и стоките за широко потребление, повишавайки се с 2,3% през 15-те седмици до 6 януари – третото тримесечие на супермаркета – спрямо ръст от 0,3% за същото тримесечие на миналата финансова година. Това е малко под увеличението от 3% на сравнимите продажби на конкурента Wm Morrison, което изпрати акциите на Sainsbury’s с 3% нагоре сутринта.

Общите сравними продажби на Sainsbury’s, без горивата, са нараснали с 1,1%, което е по-силно представяне спрямо второто тримесечие, но ръстът все пак остава под този от първите три месеца от финансовата година. Общите продажби на дребно са се увеличили до 1,2% спрямо 1,6% преди година.

Още по темата

Програмата за намаляване на разходите ще достигне 185 млн. паунда тази година, заявиха от компанията, надвишавайки тригодишната цел от икономии за 500 млн. паунда с 40 млн. паунда. Синергии за още между 15 и 20 млн. паунда от придобиването на Argos, които би трябвало да бъдат реализирани до март, означават, че годишната базисна печалба преди данъците би трябвало да бъде „умерено по-висока“ от консенсусната прогноза за 559 млн. паунда. Въпреки това компанията остава „нащрек за потребителската среда през следващата година“.

„Имахме силна седмица около Коледа с рекордни продажби, над 340 хил. онлайн поръчки на хранителни продукти и забележителен растеж на доставките чрез Argos Fast Track”, заяви главният изпълнителен директор Майк Куп. „Онлайн търговията формира 20% от продажбите на групата за тримесечието“, допълни той.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Новини
Романтичните филми изчезват от кината, но процъфтяват в Netflix