IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Коледните празници подкрепиха резултатите на британската верига Sainsbury’s

Компанията повиши прогнозите си за годишната печалба

17:00 | 10.01.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Рекордна коледна седмица и по-добри от очакваните резултати от икономии след интеграцията на бизнеса Argos подкрепят британската верига магазини Sainsbury’s, която повиши прогнозите си за годишната печалба в сряда, съобщава Financial Times.

Подобно на резултатите на конкурентни групи, продажбите от хранителни продукти значително са задминали облеклата и стоките за широко потребление, повишавайки се с 2,3% през 15-те седмици до 6 януари – третото тримесечие на супермаркета – спрямо ръст от 0,3% за същото тримесечие на миналата финансова година. Това е малко под увеличението от 3% на сравнимите продажби на конкурента Wm Morrison, което изпрати акциите на Sainsbury’s с 3% нагоре сутринта.

Общите сравними продажби на Sainsbury’s, без горивата, са нараснали с 1,1%, което е по-силно представяне спрямо второто тримесечие, но ръстът все пак остава под този от първите три месеца от финансовата година. Общите продажби на дребно са се увеличили до 1,2% спрямо 1,6% преди година.

Програмата за намаляване на разходите ще достигне 185 млн. паунда тази година, заявиха от компанията, надвишавайки тригодишната цел от икономии за 500 млн. паунда с 40 млн. паунда. Синергии за още между 15 и 20 млн. паунда от придобиването на Argos, които би трябвало да бъдат реализирани до март, означават, че годишната базисна печалба преди данъците би трябвало да бъде „умерено по-висока“ от консенсусната прогноза за 559 млн. паунда. Въпреки това компанията остава „нащрек за потребителската среда през следващата година“.

„Имахме силна седмица около Коледа с рекордни продажби, над 340 хил. онлайн поръчки на хранителни продукти и забележителен растеж на доставките чрез Argos Fast Track”, заяви главният изпълнителен директор Майк Куп. „Онлайн търговията формира 20% от продажбите на групата за тримесечието“, допълни той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:19 | 28.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още