IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Puma очаква коронавирусът да удари приходите и печалбата й

Повече от половината магазини на компанията в Китай са временно затворени заради епидемията

15:27 | 19.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: БГНЕС</em></p>

Източник: БГНЕС

Германската компания за спортно облекло Puma заяви, че очаква епидемията от коронавирус в Китай да се отрази зле на приходите и печалбата ѝ през първото тримесечие, но все още се надява да постигне целите си за 2020 г., съобщава Ройтерс.

Puma добави, че повече от половината ѝ магазини в Китай са временно затворени. Освен това спадът на  туристически бизнес в Китай е навредил и на други пазари, особено в Азия, а компанията генерира почти една трета от продажбите си на този континет.

От марката за спортни стоки съобщиха, че приходите ѝ за четвъртото тримесечие са нараснали с 18% на коригирана база до 1,447 млрд. евро (1,60 млрд. долара), надвишавайки средните прогнози на анализаторите за 1,43 млрд. евро. Печалбата преди лихви и данъци се е увеличила с 47% до 55 млн. евро, което е над очакванията за 52 млн. евро.

Puma достигна финансовите си цели за 2019 г. с печалба от 17,8 млн. евро (19,2 млн. щатски долара), което е увеличение с 55% спрямо предходната година. Компанията отчете 1,48 млрд. евро приходи – с 21% повече в сравнение с година по-рано. Анализатори, анкетирани от FactSet, очакваха печалба в размер на 13 млн. евро и приходи в размер на 1,43 млрд. евро, съобщава Wall Street Journal.

От Puma добавят, че през 2020 г. очакват значително по-бавен ръст на приходите – с 10% на коригирана база, в сравнение с ръста от 17% през 2019 г., макар че постигнето на тази цел може да се окаже амбициозно на фона на несигурността, породена от разпространението на коронавируса. 

Спортният бранд също така очаква оперативна печалба в диапазона между 500 млн. и 520 млн. евро, както и значително повишение на нетната печалба.

Китай е вторият по големина пазар за Puma след САЩ. Групата за спортни стоки генерира между 12 до 13% от приходите си в Китай, а бизнесът там генерира най-високите маржове. С ръст от 40 процента през миналата година китайският бизнес се развива най-бързо за германската компания.

По молба на властите 70 от 110-те магазина, които Puma оперира сама в народната република, в момента са затворени, заяви изпълнителният директор Бьорн Гулден. Същото се отнася за 85 процента от магазините, оперирани от партньори. Много китайци поръчвали обаче онлайн, но според Гулден, Puma не успявала да се справи с доставките, защото доставките на стоки в страната практически са се сринали. "Ако те (магазините) все още са затворени след четири седмици, трябва да коригираме прогнозите си", заяви Гулден. "Но ще направим всичко възможно да постигнем прогнозите".

Заради доброто развитие през изминалата година  акционерите ще получат значително по-висок дивидент. Puma възнамерява да плати по 50 цента на акция, след 35 цента през предходната година. Това съответства на коефициент на изплащане от 28,5 процента. Дивидентната политика на компанията предвижда да се разпределят между 25 и 35 на сто от печалбата на групата на акционерите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:26 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още