IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Руският пазар удари продажбите на Carlsberg

Руските инициативи, които целят да ограничат пиенето на алкохол, се отразява негативно на компанията поредно тримесечие

10:08 | 01.05.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Датската пивоварна компания Carlsberg обяви във вторник, че продажбите ѝ са спаднали с 5% през първото тримесечие заради негативни валутни влияния и по-ниски продадени обеми на ключовия руски пазар, съобщава Ройтерс.

Carlsberg заяви, че продължава да губи пазарен дял в Русия, която формира около една пета от продажбите ѝ, но все пак очаква органичен растеж на оперативната печалба между 4 и 6% тази година.

Продажбите за първото тримесечие възлизат на 12,70 млрд. крони (2,06 млрд. долара), което е под прогнозата на анализатори в анкета на Ройтерс за 12,89 млрд. крони. Приходите са били ударени от негативни валутни влияния от 5%, допълни компанията.

Обемите ни растат на всички пазари освен Русия“, казва Carlsberg в изявлението си. Тя не разкри данни за печалбата си.

Руските инициативи, които целят да ограничат пиенето на алкохол, включват забрана на продажбата на бира в т.нар. РЕТ бутилки – популярни пластмасови бутилки от над 1,5 литра – което удари продажбите на най-големия пазар на Carlsberg.

Спадът в обема в Русия бе повлиян от свиването на пазара като цяло от около 4-5% и трудните съпоставими данни за първите три месеца на 2017 г., тъй като спадът в пазарния ни дял се ускори през годината заради засиления натиск върху РЕТ сегмента“, заяви Carlsberg.

Компанията допълни, че продължава стратегията си за фокусиране върху премиум марките. Премиум брандовете Tuborg, Carlsberg, Grimbergen и 1664 Blanc постигат „силен растеж“ на пазарите през трите месеца.

Въпреки това продажбите са се свили и в Западна и Източна Европа, а Азия е единственият регион с ръст. Обемът бира е спаднал във всичките три региона.

Ценовият микс на групата, който показва, че компанията е продала повече от скъпите си бири, се е подобрил с 1%, като основен двигател е Азия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:15 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още