Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Първата електрическа Dacia – на цена под 15 хил. евро

Тя ще се появи на пазара до 3 години

Първата електрическа Dacia – на цена под 15 хил. евро

Снимка: Dacia

През миналия септември, по време на автомобилното изложение във Франкфурт, ръководни кадри от Renault намекнаха, че дъщерната фирма Dacia ще продължи своето развитие и подобно на своите конкуренти ще поеме по пътя на електрическите задвижвания. Сега информацията бе потвърдена официално, а това се случва на фона на изявлението, че до 2040 г. във Франция ще бъде въведена забрана за продажбата на бензинови и дизелови автомобили, както и за добива на петрол и газ, предава Automedia.bg.

Трябва да имаме предвид, че румънският автомобилен производител се промени много, след като попадна под шапката на френския концерн Renault-Nissan. Без излишни претенции румънската марка се превърна в символ на достъпен автомобил, което французите постигнаха, разработвайки стратегия с ниски цени, ниски печалби и възползване от всички части и технологии от предишните поколения на автомобилите Renault и Nissan.

Развитието на румънската марка очевидно ще продължи с офанзива в сегмента на моделите с изцяло електрическо задвижване. По всичко личи, че както досега, технологии, които са били изпробвани в модели на Renault и партньорските марки Nissan и Mitsubishi, просто ще бъдат прехвърлени в коли на Dacia. Там те ще задвижват някои от моделите на марката, като всичко това означава, че можем да очакваме семейство от достъпни електромобили с логото на Dacia и френско-японски технологии.

Първият изцяло електрически модел на Dacia се очаква да се появи през 2020 г., а цената му няма да надхвърля 15 000 евро. Според предварителната информация електрическото задвижване няма да бъде внедрено във вече съществуващ модел на Dacia, а за целта ще бъде проектиран изцяло нов автомобил. Въпреки това можем да предположим, че той ще има компактни размери, а пропорциите му ще бъдат сходни с тези на Sandero Stepway. Колкото до платформата, засега най-логично звучи използването на архитектурата и задвижването на Renault Zoe, което разполага с 41 кВч литиево-йонна батерия и може да измине до 400 км с едно зареждане.

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Volkswagen и Ford обмислят сливане в най-голямата автомобилна компания в света?