Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volkswagen ще плати глоба от 1 млрд. евро в Германия по скандала дизелгейт

От заключението на прокуратурата става ясно, че в света са били продадени близо 10,7 милиона дизелови коли с незаконен софтуер, манипулиращ данните за емисиите

Volkswagen ще плати глоба от 1 млрд. евро в Германия по скандала дизелгейт

Снимка: Архив Ройтерс

Германският автомобилостроител Volkswagen съобщи днес, че е приел да плати на германските власти глоба от 1 млрд. евро (1,2 млрд. д.) заради скандала с манипулираните данни за емисиите отработени газови на дизелови автомобили, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.

"Volkswagen се съгласява с глобата и признава отговорността си", се посочва в изявление на групата. 

Още по темата

Прокуратурата заключи, че Volkswagen не е извършвал надлежен контрол върху дейността на департамента за разработване на двигатели, заради което в света са били продадени близо 10,7 милиона дизелови коли с незаконен софтуер, манипулиращ данните за емисиите, посочва Асошиейтед прес.

Voklswagen призна през септември 2015 година, че е манипулирал данните при американските тестове за измерване на отделените вредни газове. Скандалът, станал известен като дизелгейт, доведе до множество съдебни дела за милиарди долари в няколко страни, а политиците в САЩ и Европа обърнаха сериозно внимание на въпроса за вредните емисии, отделяни от дизеловите двигатели.

През август основният завод на Volkswagen в германския град Волфсбург временно ще спре производство. Колко време обаче заводът ще остане затворен, още не е ясно.

След това там ще се правят само тези модели, които съответстват на Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) - новата процедура за тестване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии, изхвърляни в атмосферата, която се извършва в реални условия по време на път.

Екостандартът WLTP става задължителен в Европа от 1 септември, като заменя остарелия NEDC (New European Driving Cycle). Volkswagen трябва в много кратки срокове да сертифицира по новите правила над 200 варианта на своите модели. WLTP се отличава с много по-строги стандарти и тестовете ще продължават 3-4 пъти по-дълго от досега.

По статията работи: Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

Коментари (1)

4
 
3
 
1
преди 2 месеца
Рекетът загрубява ...

Още от Новини
Uber свива загубата, но все още е далеч от печалбата