Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Възкръсването на „Москвич“ - Русия се връща към марката след напускането на Renault

Необходими са най-малко две години и поне 1 млрд. долара, за да се разработи нов автомобил с тази марка, предупреждават от Autostat

Възкръсването на „Москвич“ - Русия се връща към марката след напускането на Renault

Снимка: Pixabay

Автомобилната марка от съветската епоха „Москвич“ може да направи изненадващо завръщане в Русия, тъй като Москва поема активите, принадлежащи доскоро на Renault. Френската група реши да напусне страната, продавайки всичко на московски научен институт с опция за обратно изпукване след време, съобщава Ройтерс.

Кметът на Москва Сергей Собянин заяви, че ще национализира автомобилната фабрика на Renault в града. Заводът, който според Собянин има „дълга и славна история", ще бъде пригоден за производство на леки автомобили с марка „Москвич“, чието производство спира преди две десетилетия. 

Още по темата

„Чуждестранният собственик реши да закрие московския завод на Renault. Той има право да направи това, но не можем да позволим хиляди работници да останат без работа“, изтъква Собянин, добавяйки: „През 2022 г. ще отворим нова страница в историята на „Москвич“.

Брандът, чието име означава "родом от Москва", е произведен за първи път в Съветския съюз и е проектиран да бъде здрав, достъпен лек автомобил, включващ части, произведени в Русия и в комунистическа Източна Германия.

След разпадането на Съветския съюз производителят на автомобила е приватизиран и по-късно е обявен в несъстоятелност.

В Русия все още има регистрирани почти 200 хил. автомобила „Москвич“, включително 46 хил. коли на повече от 35 години, според Autostat.

Произведено в Русия

За Собянин, който нарече колата „легендарна", завръщането на „Москвич“ може да се окаже практически трудно, според ръководителят на Autostat Сергей Целиков.

„Необходими са поне две години и най-малко 1 млрд. долара, за да се разработи нов автомобил“, посочва Целиков.

Собянин заяви, че възроденият завод в Москва първоначално ще произвежда конвенционални автомобили с двигатели с вътрешно горене, но в бъдеще ще се насочи към електрическите автомобили.

Той работи с руското министерство на търговията, за да набави възможно най-много автомобилни компоненти от Русия. По думите на Собянин руският производител на камиони „Камаз“ ще действа като основен технологичен партньор за завода.

От „Камаз“ посочват, че макар компанията да подкрепя решението на кмета, въпросите относно технологичното сътрудничество все още се обсъждат и ще бъде направено официално изявление, след като тези въпроси бъдат разрешени.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Новини
Stellantis: Автомобилният пазар ще се срине, ако електромобилите не поевтинеят