Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Моловете в САЩ трябва да се превърнат в смесени пространства, за да оцелеят

Новият модел на потребление е насочен към преживяванията, смятат експерти

Моловете в САЩ трябва да се превърнат в смесени пространства, за да оцелеят

Снимка: Архив Ройтерс

Превръщането на американските молове в мини селища, предлагащи най-различни услуги, може да се окаже ключът към усвояването на свободните пространства на пазара на търговски площи, смята Аманда Никълсън, професор по търговски практики в Сиракузкия университет.

„Няма нужда всички площи в мола да са само за пазаруване“, казва Никълсън пред CNBC. Тя предлага интегрирането на жилищни единици, клубове за здравословен начин на живот, магазини за хранителни стоки и луксозни ресторанти в моловете с цел създаване на повече преживявания.

„Така ще имаме място за живеене наред с място за пазаруване, място за тренировка, може би място за посещаване на луксозно кино и за вечеря“, допълва Никълсън. Тя смята, че някои дългогодишни правила за управление на моловете трябва да бъдат разбити.

„Няма жилищни единици в моловете. А защо не? Защо винаги разделяме нещататолкова много?“, пита Нисълсън.

Търговци на дребно като Toys R Us, Best Buy и Sam's Club обявиха масово затваряне на магазини тази година, което създава несигурност за съдбата на много молове в цялата страна, а собствениците опитват отчаяно да запълнят свободните площи.

Още по темата
Стивън Сейдов, бивш председател и главен изпълнителен директор на американския луксозен универсален магазин Saks Fifth Avenue, смята, че ключът за създаване на центрове със смесена употреба е локацията.

„Западналите молове, които така или иначе си отиват, трябва да си отидат. Някои от тях просто трябва да бъдат съборени“, казва Сейдов, който е сред партньорите основатели на компанията JW Levin Management Partners, във връзка с моловете клас Б и С. Много от тези молове са стари, а достъпът до тях е затруднен.

Никълсън отбелязва, че на пазара се предлагат хиляди квадратни метра свободни площи в моловете, включително паркинги. Моловете от клас А ще продължат да растат, убеден е Сейдов. „Но докато го правят, те ще се нуждаят от иновативни идеи като изискани заведения за хранене, временни магазани и развлечения“, допълва той.

В същото време въпреки твърденията за изчезване на физическите магазини, тъй като все повече потребители пазаруват онлайн, продажбите на дребно са отчели ръст от 4% миналата година, казва Сейдов.

„Факт е, че хората все още харчат пари за хранене, излизане навън и пазаруване. Те искат да се социализират, не са загубили човешкото в себе си“, отбелязва Никълсън. „Но те искат да го правят по напълно различен начин, отколкото ние го правехме преди 40 години в едноетажен мол с миризлив кът за хранене в центъра му“, допълва тя.

Според Никълсън заради новия модел на потребление, съсредоточен върху преживяванията, търговците на дребно, които предлагат на потребителите начин „да правят нещо повече от това да пазаруват продукти, вероятно ще спечелят тази битка“.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 2 години
Няма профилна снимка
Икономиката е great again а ритейла масово фалира. Нещо не се връзва.

Още от По света
Купувачите търсят бягство от коронавируса на бреговете на италианските езера