IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Австралийският дебют на Amazon донесе вълнение, страх и съмнения

Австралийците харчат по-малко онлайн, отколкото американците или европейците, но разходите им там нарастват

09:49 | 05.12.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Amazon започна тихомълком дейност в Австралия във вторник, което може сериозно да разтърси пазара на дребно в страната, оценен на стотици милиарди долари.

За австралийския бизнес международната експанзия на Amazon, която сега включва повече от десетина държави, донесе със себе си прибързани решения и познатото чувство на ентусиазъм, съмнение и екзистенциален страх, пише The New York Times.

Но хора, които са публикували в социалните медии различни неща за дебюта на Amazon, показваха поне първоначално песимистично настроение, а потенциалните австралийски клиенти са действали обрано, отчитайки недостатъчния брой на предлаганите продукти и неконкурентното ценообразуване.

Някои сравняват неотбелязаното от маркетингова гледна точка австралийско пускане на Amazon с това на друг дигитален гигант: Netflix. Когато услугата за видео стрийминг по заявка бе пусната в Австралия през 2015 г., тя предлагаше значително по-слабо съдържание от основния си продукт, особено в сравнение с американската си гама.

Въпреки това експерти бързо отбелязват, че Amazon, най-големият търговец на дребно в света, все още не е успял да покаже „всичките си мускули“.

„Бих казал, че това са просто първите дни - това е първият ден", каза Джак О'Лиъри, анализатор от PlanetRetail RNG, базирана в САЩ глобална компания за анализ на пазара на продажби на дребно. „След като повече продавачи дойдат на пазара, ще станем свидетели на по-задълбочен асортимент и ценовата конкуренция ще се увеличи".

О'Лиъри посочва, че при старта на Amazon на австралийския пазар има само няколкостотин продавачи от трети страни  в т. нар. Marketplace. Там компанията предоставя възможност на търговци да предлагат продукти от свое име и под собствената си търговска марка в Amazon, като част от Amazon Marketplace. В световен мащаб компанията има милиони продавачи, обем, който се счита за ключов момент от формулата на Amazon да предоставя невероятно голям асортимент от продукти на безмилостно конкурентни цени. 

След като броят на продавачите се увеличи, а алгоритъмът на компанията за ценообразуване заработи правилно, проникването ѝ на пазара ще се подобри значително, казва той.

Големи австралийски търговци на дребно междувременно отдавна започнаха да се подготвят за влизането на Amazon на пазара. Някои, като например търговецът на електроника JB Hi-Fi, разшириха възможностите си за доставките, като добавиха оферта за доставката през деня в определени региони.

Други, като Harvey Norman, увеличиха силно своето физическо присъствие – компанията откри големи магазини в Ирландия и региона на Азия и Тихия океан. Гери Харман, председател на компанията, заяви по-рано, че Amazon биха били „идиоти”, ако стартират бизнеса си толкова скоро преди Коледа. 

„Не трябва  а се приспособяваме към нищо“, казва Харман, който настоява, че бизнесът му не си е променил плановете си в очакване на пристигането на Amazon. „Ние сме в бизнеса от 56 години. Винаги съм бил запален и успявам да се изправя след всяка криза. В мига, в който някой мине пред нас, ще се предам и ще предам управлението. Те ни следват, не ние тях!“

Австралийците харчат по-малко онлайн, отколкото американците или европейците, но разходите им там нарастват, докато eBay и големите местни търговци на електроника насърчават националния пазар. Според анализаторската компания Roy Morgan над 8,7 милиона австралийци са купили един или повече продукти по интернет, за който и да е четиримесечен период през миналата година.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:47 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още