Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Изкуственият интелект е като електричеството – ще промени всичко

През последните години научихме много трикове, за да обучаваме невронните мрежи, твърди програмистът Никола Тошев

Изкуственият интелект е като електричеството – ще промени всичко

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Ако шофирате всеки ден по няколко километра от дома до офиса си и обратно, може би навъртате по поне стотина километра на седмица. Изчислено във време, това може да са поне 4-5 часа, „похарчени“ в шофиране.

А сега си представете, че може да ходите на работа, но въпреки това да „спестявате“ това време и да го влагате в други дейности. Например четене, обучаване, гледане на филми...

Всичко това ще бъде факт до няколко години с навлизането на автономните коли в ежедневието, смята Никола Тошев, програмист със слабост към изкуствения интелект, участник в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare и съосновател на Sciant.

„Скоро може да очакваме това, което се е случило досега в лабораториите, да се пренесе в индустриите и бизнеса. Пробивите в изследванията са от последните 10 години, затова все още не са намерили приложенията, които биха могли да имат“, каза Тошев по време на участието си в технологичното шоу UpDate на Bloomberg TV Bulgaira.

По думите му изкуственият интелект е като електричеството или интернет, защото може да повлияе на всички индустрии по огромен начин.

„Очакваме да се появи чат бот, който да замести напълно служителите в сферата на услугите. Ако запитването е лесно за отговор, ще получим отговор от робот, ако е трудно, ще се насочва към човек. Неговият отговор може да се използва за пример, за да се научи роботът да отговаря по-добре. Транспортът ще се промени, давайки ни допълнително време, ако ние не трябва да шофираме“, добави още той. 

„Може да очакваме животът в градовете да се промени много в момента, в който имаме автономни автомобили, които наистина могат да се управляват сами. Тогава хората няма да имат нужда да притежават автомобил, а ще могат да го наемат. Ако в момента 90% от времето колите ни са паркирани някъде и бездействат, в бъдеще ще може да ги накараме да ни закарат до работа, след което да ги пратим да закарат и детето до детската градина, например. Което би довело до доста различно натоварване на транспортната мрежа, например“, поясни Тошев.

Какви са първите модели с изкуствен интелект, как той се учи в момента от примерите и какво представляват т. нар. дълбоки невронни мрежи – вижте в интервюто на UpDate.  

Следете UpDate и във Facebook.

Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

гледано: 2952   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
2 гласа

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (10)

2
 
8
 
10
преди 2 седмици
Истина е - изкуствения интелект ще промени всичко.
Дали за добро или за зло зависи в какви ръце ще попадне.

Ето любимия ми виц по темата с ИИ (измисли го един колега дето е в този бранш) - "По страшно от изкуствения интелект е естествената простотия".
3
 
4
 
9
zelka007 до: bigmamascandal
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
в град с инфраструктура за 500.000 сме се набутали 1.500.000 + 300.000 приходящи всеки ден :) , ти какви мислиш коли трябва да има и как да се управляват/самоуправляват. а иначе по темата. така наречения "изкуствен интелект" ще помогне на онзи, който може да го използва, той е като *** и клещите, вид инструмент. в съвсем близкото минало навсякъде имаше счетоводител и помощник счетоводители... а сега един счетоводител с евентуално помощник прави почти всичкото счетоводство на по 5, 6 ... а може в отделни случаи и 10 фирми. примери колкото щеш от този вид. така наречения "изкуствен интелект", в обозримото за нас бъдеще, предполагам ще е същото нещо. доста интуитивен софтуер, взимаш решения на база голямо количество данни, натрупани с помощта на теб или оператор. можеш да го използваш - вървиш напред. не можеш - ами в строителството винаги се търсят кадри, обслужващия персонал също е кът :))) . за по-далечно бъдеще не мога да мисля, да му мислят децата и футуролозите...
1
 
7
 
8
ivanrog до: bigmamascandal
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Дори и със задръстванията в София, е почти невъзможно да спестиш 4-5 часа в един ден, пък какво остава за ежедневно! Не е дребнотемие и е точен коментара - грешни проблеми с грешни данни, дават грешни решения, а това е най-големия риск за изкуственият интелект!

П.п. Според статия за трафика в САЩ(2017’s Best & Worst Cities to Drive in) средното време прекарано в шофиране и задръстване е 241 часа ГОДИШНО, доста далеч от зададените 4-5 часа дневно.
3
 
5
 
7
lozkhris до: ivanrog
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Възможно е, когато се превел статия от американско издание, а се опитваш да я представиш като собствено изследване. Американците шофират понякога по 100+ км в едната посока за да отидат на работа, така че това е приложимо за тях, естествено. Виж, за нашите условия е рано да се коментира с уверен апломб - ако още некое и друго десетилетие бъдем "наградени" с управлението на ББ и любимата ни смоковска принцеса, AI и автономните коли няма да ти помогнат изобщо, защото инфраструктурата с ффанддъков печат ще позволява да се придвижиш от Патриарха до Съдебната палата за има- няма 4 часа....
6
 
7
 
6
studioaa до: scott
преди 2 седмици
Най-благодарен бих бил на система с изкуствен интелект, която представлява кораб с картечници и оръдия прикачени към палубата без екипаж. Тази кораб ще патрулира в Средиземно море и когато се зададе търговски кораб или танкер той безпроблемо ще бъде пропуснат, а когато се зададе надуваема лодка с бежанци нашият кораб веднага ще открие огън с цялата си огнева мощ по лодката, така че никои бежанец да не оцелее.

Още от Анализи
Акциите на Lenovo могат да запишат до 27% спад на стойността си