IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Над 15 млн. лв. е събрала Топлофикация от столичани за 2015 г. от съдебни дела

Гражданите да търсят правата си, призова омбудсманът

10:59 | 26.02.16 г.
Над 15 млн. лв. е събрала Топлофикация от столичани за 2015 г. от съдебни дела

Над 15 млн. лева е събрала Топлофикация София от потребителите в столицата само през миналата година чрез започнатите дела срещу 21 хиляди столичани, заяви омбудсманът Мая Манолова в ефира на Bulgaria ON AIR. Тя обясни, че в тези производства дружеството е поискало минимум 300 лева пред съда, 350 лева пред частен съдебен изпълнител, дължими са и 300 лева по исковото производство.

За нея притеснителното е злоупотребата с редица правните институции у нас, което по думите на омбудсмана е неприемливо. Манолова допълни, че „за съжаление подобни действия си позволяват и Софийска вода, мобилните и телекомуникационните оператори".

"Топлофикация по дефиниция следва да предоставя на хората една социална услуга, която е от първа необходимост и ни моат да получат от друго дружество. Вместо тази социална обществена услуга те получават рекетьорско отношение", коментира омбудсманът. 

Манолова посочи, че Топлофикация се нуждае от актуализацияна базата данни, защото от там се завъртал порочният кръг със събиране на дългове и завеждане на дела срещу клиенти, които често не са осведомявани за своята задлъжнялост към дружеството.

"Гражданинът изобщо не разбира за какъв период е неговият дълг, кога е даден на арбитражен съд, кога е бил осъден... В случаите, когато гражданин е получил обаждане, трябва незабавно да изясни тази ситуация. Неполучаването на съобщения и призовки и тяхното неглижиране е най-лошото което може да направи един гражданин", подчерта Манолова.

След като вече се пристъпи към отмяна на юрисконсултските такси, събирани от Топлофикация за заведени дела, предстои да бъдат предложени промени в Закона за международния търговски арбитраж и в Закона за защита на потребителите, каза още омбудсманът. Манолова посочи, ме в момента арбитражните съдилища се създават без всякакви правила. Липсва задължение да се пази архив, както и правила, чрез които да обединяват страните по делото. 

"Хората се чувстват беззащитни и ощетени от държавата. Това очевидно е връщане към едни стари времена. В част случаите с ощетените клиенти, те са минали през арбитражен съд", обясни Манолова.

Още от интервюто вижте в сайта на Bulgaria ON AIR

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:46 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bulgaria On Air виж още

Коментари

Финанси виж още