На 31 март изтича срокът за подаване на годишните декларации за облагане с корпоративен данък, напомнят от НАП. Ако те бъдат подадени по електронен път, може да се ползва 1% отстъпка от дължимия годишен корпоративен данък (но не повече от 1000 лв.). Тази отстъпка се ползва, само ако и данъкът е внесен до крайния срок за подаване на декларацията - 31 март 2017 г. До момента в цялата страна са приети 425 хил. корпоративни декларации, като 322 хил. от тях са изпратени по интернет, подписани с електронен подпис.
Годишна декларация са длъжни да подават и фирмите, които не са осъществявали дейност през 2016 г.
Те попълват отделен формуляр - образец 1010а. В него фирмите декларират, че за предишната година не са имали дейност по смисъла на Закона за счетоводството. Към тази декларация не се прилага годишен отчет за дейността.
Неподаването на корпоративните декларации се санкционира, като минималната глоба е 500 лева за юридическото лице и 200 лева за управителя на фирмата.
На 31 март изтича още един срок – за физическите лица, припомнят данъчните Ако подадат декларациите си по електронен път до тази дата, гражданите могат да ползват 5% отстъпка върху данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, но не повече от 1000 лв. Допълнително условие е да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към момента на подаване на декларацията, както и да внесат целия размер на данъка за довнасяне до 2 май 2017 г. Тогава изтича срокът за подаване на декларацията и внасяне на подоходния данък.
Досега по електронен път декларациите си са подали 70 хил. физически лица, като общо приетите формуляри в цялата страна са 170 хил.
От НАП напомнят, че срокът за подаването на декларациите за облагане на доходите тази година изтича на 2 май 2017 г. (30 април е в неделя, а 1 май е почивен ден). Най-лесно и бързо формулярите могат да се подадат по електронен път, без електронен подпис. За целта е необходим ПИК, който се издава безплатно в офис на НАП.


Древни гробове и жилища от IV век са открити край бъдещото трасе на АМ „Хемус“
Кметът на Варна свиква консултации за вота
С близо 20% са намалели престъплениятя на деца във Варненско за година
С близо 100% са скочили разходите за морски транспорт в Черно море
Новият стадион на ФК Девня е на 90% готов (СНИМКИ)
Сръбската опозиция обвини властта в нарушения преди извънредните избори
Тръмп се дистанцира от двама съветници, работили за проруска власт на Балканите
Изабел Гузман за рисковете, свързани с AI, част 2
Изабел Гузман за рисковете, свързани с AI, част 1
Лондон се лиши от $160 млрд с отлива на милиардери
BMW представи iX4 – 612 к.с. и 3,9 секунди от 0 до 100
Ново правило за млади шофьори навлиза в Европа
Audi ще пусне електромобил с турбо дупка и вибрации
10 автомобила за лоши пътища
BMW направи полицейско комби с над 700 коня
34-годишен седна зад волана с 3,77 промила, отказа кръвна проба
След Бургас и Велико Търново DARA превзема София тази вечер
Борисов намекна: Докладите твърдят, че единият от ударените кораби е превозвал войска ВИДЕО
Париж: Великобритания винаги е добре дошла обратно в ЕС
Демерджиев: Фирма, свързана с мантинели, е платила 5,083 млн. евро за полетите на Пеевски