Най-големите пощенски компании в Германия влязоха в поредна ожесточена схватка, като този път конкуренцията им се пренася онлайн.
В сряда Deutsche Post представи стратегия за завладяване на обещаващия пазар на криптирана електронна поща, отправяйки предизвикателство към другия голям играч на пазара - Deutsche Telekom, съобщава АФП.
Като „революция“ описва новата услуга на Deutsche Post нейният изпълнителен директор Франк Апел.
По думите му потребителите могат да изпращат електронни писма, наречени "E-Brief", като поискат да им бъде направена регистрация на криптиран електронен пощенски адрес. Регистрацията е безплатна и става след представяне на лична карта.
Собственикът на такава виртуална пощенска кутия може срещу 55 евроцента, каквато е цената и на традиционното хартиено писмо за Германия, да изпрати своята поща. Тя може да е в напълно електронна форма – до адресат, който също има криптиран адрес, или пък да е разпечатана на хартиен носител. Вторият вариант от компанията наричат „хибридно писмо“.
Системата с криптирани адреси предпазва от хакерски атаки, за разлика от обикновените електронни услуги, уверяват от Deutsche Post. Според групата предимството на услугата е, че писмата остават конфиденциални и освен това могат да имат същата юридическа стойност, каквато и традиционната писмена кореспонденция.
Така, започвайки веднага обслужване на клиенти по новата услуга, Deutsche Post набира преднина пред големия си конкурент Deutsche Telekom.
В началото на годината и от тази компания обявиха, че ще имат криптирана електронна поща, но все още разработват системата си. Предвиждаше се писмата да струват по 46 евроцента и да започнат да се разнасят от пролетта, но стартът на услугата все още не е факт.
Телекомуникационната група освен това отдавна настоява Германия да приеме закон, който да дава юридическа сила на електронните писма, така че да могат да бъдат използвани например при известяване за глоби или като призовки.
Въпросният законопроект се очаква да бъде приет през есента, като той ще даде нов тласък за развитие на пазара на електронни писма. Според АФП от услугите му ще се възползват голяма част от държавната администрация и бизнеса, а потенциалът му се оценява на около 5 млрд. писма на година.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган