Интернет гигантът Google обяви, че ще промени досегашната си политика за търсачката си в Европа и ще позволи на рекламодателите да купуват и използват ключови думи, които са регистрирани като търговски марки от трети страни, съобщава New York Times.
Досега притежателите на регистрирани търговски имена можеха да подават оплакване до Google, за да попречат на реклами от трети страни да се появяват сред резултатите от търсене на подобни имена, като Prada или Louis Vuitton например.
Решението влиза в сила от 14-ти септември, като разширява върху целия континент практиката, приложена във Великобритания и Ирландия през 2008 г. В САЩ и Канада политиката се прилага от 2004 г.
Google предприема тази стъпка след решение на Европейския съд в Люксембург от март, според което Google спазва законите за търговските марки, като позволява на рекламодателите да използват ключови думи, отнасящи се до трети страни.
Собственици на търговски имена, водени от френската компания за луксозни стоки LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, настояваха, че само те или оторизирани от тях страни трябва да могат да купуват и използват подобни регистрирани търговски имена и думи при търсене в интернет и така да защитят стойността на марките си. С настоящото решение подобни компании са изправени пред перспективата реклами на трети страни, предлагащи техните продукти, да бъдат показвани сред резултатите при търсене в интернет.
Все пак собствениците на търговски имена, които смятат, че реклами на трети страни объркват потребителите за произхода на съответните стоки и услуги, ще могат да подават жалби до Google, като компанията си запазва правото да сваля реклами, ако прецени, че те наистина са объркващи.
Също вчера Google, реши да сложи край на Google Wave – неуспешният опит на компанията да създаде нещо като електронна поща от ново поколение.
Стартиран през май 2009 г., Google Wave, който имаше за цел да съчетае всички инструменти за комуникация от електронна поща и чат, до публикуване в блог, като създаде „вълна“ (wave) от мултимедийни елементи, интегрирани в един комуникационен канал, се оказа прекалено сложен за потребителите.
„Все още не сме съвсем сигурни за какво служи Google Wave или дори дали човешки същества са способни да го разберат“, коментира електронното издание Engadget пет месеца след премиерата на услугата.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара