Плановете на Испания до края на 2010 г. да има по пътищата си близо 2 000 електроавтомобила изглежда ще се провалят. Цифрите засега сочат, че от началото на годината са били продадени едва 16 броя.
По данни на спонсорирания от правителството проект за електрически автомобили и вятърна електроенергия REVE (Regulación Eólica con Vehículos Eléctricos), за тази година са били продадени едва 15 коли, заедно с една за изминалата година.
През април министър-председателят на Испания Хосе Луис Родригес Сапатеро обяви, че правителството ще инвестира 590 млн. евро в производството на електрически автомобили за следващите две години.
Планът играе ключова роля в стратегията на правителството за стимулиране на испанската икономика и превръщането й в щадяща околната среда. За целта в близките 4 години из пътищата на южната страна трябва да бъдат изградени 500 станции за зареждане на електромобилите.
Според планове на държавниците до 2014 г. по улиците на страната трябва да търкалят гуми близо 250 хиляди возила с батерии и захранвани от електрическата мрежа.
Според RAVE слабите продажби засега не са повод за притеснение. „Числата показват, че нещата, които се случват тук, са подобни на това, което е станало в зората на персоналните компютри и мобилните телефони“, казват от програмата.
„Първите модели са скъпи и с малко опции, ето защо първоначалните продажби са ниски“.
16-те модела, продадени в Испания, са произведени от норвежкия производител на автомобили Think, един от лидерите на пазара в този сектор. Повечето от колите са двуместни и са на цена от 30 хил. евро, а правителството субсидира покупката на екоавтомобил с до 6 000 евро, съобщава изданието CBS5.Те вдигат до 110 км/ч и могат да изминат до 180 километра с едно зареждане.
Електрическите и хибридните коли стават все по-популярни из Европа и останалия свят по екологични причини. Електрическите возила са малки и удобни за управление в големите градове, където трафикът обикновено е доста натоварен. Производителите обаче се опасяват, че разходите за направата им ще трябва да се минимизират, ако този тип превозни средства станат популярни сред потребителите.
Освен Think, на автомобилния пазар често споменавани са и имената на General Motors, Nissan и Renault, които разработват електрически автомобили за масовия потребител.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?