IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рекламният гигант WPP отчете ръст на печалбата заради укрепване на пазара

"Умерена експанзия" замества "фазата на страх", обзела пазара миналата година, обяснява главният изпълнителен директор на WPP Мартин Сорел

12:30 | 24.08.10 г.
Рекламният гигант WPP отчете ръст на печалбата заради укрепване на пазара

Най-голямата рекламна група в света – британската WPP, отчете 36% повишение на печалбата преди данъци до 244 млн. паунда за първото полугодие, съобщи BBC.

Печалбата е подкрепена от ръст в САЩ и Великобритания, но най-силните пазари остават в Азия.

Нетната печалба нараства с 39% спрямо година по-рано до 150,8 млн. паунда.

Главният изпълнителен директор на WPP сър Мартин Сорел казва, че „умерена експанзия“ замества „фазата на страх“, обзела пазара миналата година.

WPP, чиито резултати се тълкуват като индикатор за оптимизма на компаниите за бъдещото развитие, отчита нарастване на приходите от 3,5% до 4,4 млрд. паунда.

От групата, сред чиито клиенти са Vodafone и Unilever, посочват, че продажбите през първото полугодие до края на юни са били подкрепени от „забележително силен ръст“ в САЩ, най-големият рекламен пазар.

Основни рекламодатели като Procter & Gamble и Unilever са увеличили маркетинговите си бюджети през последните седмици.

Медийни конгломерати като News Corp и Time Warner също отчетоха възстановяване на продажбите на реклама.

Продължава ръстът на интернет рекламата, а традиционните медии като телевизия и вестници „показват признаци на сила“, допълва Сорел.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:52 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още