IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Хибридно радио е бъдещето за музика в колата

Немски автомобилостроител разработва радио за кола, което ще е свързано с интернет и ще позволява на шофьорите да добавят плейлиста от дома или офиса си

09:58 | 25.08.10 г.
Хибридното радио ще съчетава достъп до интернет и стандартните радиостанции за информационен поток. Снимка: sxc.hu
Хибридното радио ще съчетава достъп до интернет и стандартните радиостанции за информационен поток. Снимка: sxc.hu

Немският автомобилен производител Volkswagen разработва „хибридно радио“. Системата съчетава традиционно радио с плейлиста, която може да бъде допълвана от вкъщи през интернет, съобщава Independent.

Шофьорите ще могат сами да избират какво да слушат, създавайки собствена плейлиста с различни видове музика от местни радиостанции до музикални парчета, които ще могат да изпращат директно в колата от домовете или офисите си.

„Хибридното радио е обречено на успех, тъй като съчетава нуждите на потребителите да разполагат както с обикновеното радио за новини на живо, така и с интернет“, казва Мартин Вайзер, управител на департамента за Информационни системи в компанията.

Тестването на новата система за радио ще започне следващата година в Долна Саксония, съвместно с немската радиостанция Hit-Radio Antenne Niedersachsen (радио на Долна Саксония).

Въпреки че според последните проучвания слушателите на радиостанции и разпространението на този тип системи намаляват, изследвания на Volkswagen показват, че именно колата е едно от местата, където хората най-често слушат радио.

В Северна Америка, където на разположение на хората са повече радиостанции с високо качество или предавани чрез сателит, производители на автомобили като Ford вече експериментират с вградени радиоапарати в колите, които имат опция за добавяне на личните музикални предпочитания на потребителите.

Моделът на Ford 2010 предлага дори възможност шофьорът или спътниците му да продължат да слушат жанр песни или изпълнител, който са чули по радиото, с натискането на един бутон, който ги прехвърля към селектирана плейлиста, която са свалили и подготвили предварително.

Тази технология, наречена iTunes tagging, или „тагване чрез iTunes”, обаче не е широко достъпна извън САЩ. Опцията, която е интегрирана и в iPod Nano, е налична само в една радиостанция в Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:17 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още