IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Лято 2010 за Добруджанското Черноморие – повече туристи, по-малко приходи

Заради кризата летовниците тази година са почивали при по-ниски цени и с повече бонуси, за да не остане хотелската база полупразна

09:30 | 10.09.10 г. 1
Лято 2010 за Добруджанското Черноморие – повече туристи, по-малко приходи

Изпращаме лято 2010 с повече туристи и по-малко приходи, прави равносметка за отминаващия сезон председателят на Регионалната асоциация на хотелиерите и ресторантьорите в Североизточна България Димитър Димитров, цитиран от БТА.

По думите му под натиска на икономическата криза летовниците по Добруджанското Черноморие тази година са почивали при по-ниски цени и с повече бонуси, за да не остане хотелската база полупразна.

През август по най-северното крайбрежие са отдъхвали най-много българи, които бележат ръст от 25-35% спрямо същия месец на миналата година. Увеличение с 10-15% през същия период има при руските туристи, а при гостите от Румъния нарастването е около 20%, според предварителните данни на браншовата организация.

Полските, чешки и словашки туристи след дълги години забрава това лято отново „откриха“ брега между Шабла и Кранево. Македонци и сърби дават добри заявки за посещения догодина след „пробива“ този сезон с отпадането на визите за западните съседи, коментират от асоциацията.

Хотелиерите регистрират значим ръст при индивидуалните туристи, много от които през юли-август са направили резервации „в последната минута“. Сред лошите новини е, че туристите, избрали северните плажове, не са особено платежоспособни и харчат твърде малко извън предплатения пакет за храна и услуги, отчитат от асоциацията.

През сезон 2011 цените за почивка ще останат на равнището на тази година, но обсъжданата възможност ДДС за организираните туристи да бъде вдигнат от 7 на 14 на сто със сигурност ще повлияе негативно на бранша, заявява Димитров. Той допълва, че евентуалната промяна идва в неподходящ момент, когато хотелската база вече е договорена за догодина. Ако данъкът бъде увеличен, вероятно ще назначим по-малко персонал, за да спестим разходи, и качеството на услугите ще пострада, казва той.

Черноморският комплекс Албена, по който частните хотели обичайно се „равняват“, вече също обяви намерението си през следващия сезон да запази цените на пакетите за почивка на равнището на тази година. Предвиждаме дори известно поевтиняване - до 5 на сто, за някои от хотелите с по-ниска категория в т. нар. крила на сезона - през май-юни и през септември, казва заместник-директорът по маркетинг и продажби в курорта Йовка Страшилова.

Тя признава, че е трудно да се даде отговор на въпроса дали туристическият бранш излиза от кризата, след като през това лято при регистрирани повече летовници реализираните приходи са както през миналата година, или дори по-малко. Далече сме от ценовите нива за почивки през 2007-2008 година, казва Страшилова.

През сезон 2010 в Албена са отдъхвали над 200 хил. туристи, или с близо 10% повече от миналото лято, според статистиката на курорта. Същият ръст бележат и реализираните нощувки, като се запазва тенденцията за среден престой от 6-7 дни на летовниците. Най-голямо увеличение - с над 30%, бележат резервациите на руските туристи. Със 17% повече нощувки са реализирани на германския пазар, а на българския - с 10%. При гостите от Румъния резервациите са както през миналия сезон.

Балчик посрещна и изпраща сезон 2010 като строителна площадка, обобщава картината председателят на Съвета по туризъм в крайморския град Петър Романов. По думите му разкопаните улици заради забавянето на рехабилитацията на водопроводната мрежа по програма ИСПА са накърнили чувствително имиджа на Балчик като туристически град.

Нищо чудно лошата инфраструктура да скъси още повече сезона, който за много хотели в града е 40 дни. Само базите на първа линия край морето, които посрещат туристи от Скандинавските страни, се радват на два-три месеца посещаемост, допълва предприемачът.

Според Романов баланса в сметките на туристическия бранш и през този сезон е поддържан от гостите от Румъния. Съседите, като видят сутринта, че времето е хубаво, палят колите и идват на плаж, казва той.

Свързани компании:

Албена АД(ALB)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:28 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
lyusien
преди 13 години
Вижте Албена обърна по-голямо внимание на българските туристи и спечели И понеже от Албена са ми симпатични и са от малкото които не унищожиха всичко създадено преди а само го направиха много по-добро ще им дам един безплатен съвет -вероятно последния защото много хора се обиждат от съветите Обикновенно съвремения български бизнес казва Не ни даваи съвети даи ни пари а това е груба грешка До края на септември ще има поне 14 много хубави дни и ако Албена са по агресивни ще привлекат маса туристи през септември Ако намалят цените с 20 30 и дори 40 % ако направят агресивна реклама в следващите наколко дни ако задържат обслужването на сегашнитие нива въпреки че хората са уморени Ако дори предложат да плащат едната посоко с влак и автобус на пристигащи туристи ще спечелят маса пари през септември ВСЕКИ ЛЕВ ПРИХОД ПРЕЗ СЕПТЕМВРИ Е ЧИСТА ПЕЧАЛБА_
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още