IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Брокерските услуги в имотния сектор сред най-объркващите за потребителите у нас

Електроснабдяването определено е най-проблематичната и объркваща услуга в България, сочи проучване на ЕК

12:58 | 25.10.10 г.
Автор - снимка
Създател
Брокерските услуги в имотния сектор сред най-объркващите за потребителите у нас

Брокерските услуги за продажба и отдаване под наем на имоти са едни от най-объркващите и проблематични за потребителите у нас, сочи проучване на ЕК, с което Investor.bg разполага.

Проучването е базирано на показатели за доверието, цените, честотата на оплакванията и други фактори относно 50 вида услуги – от стоки за бита и транспортни услуги до ресторанти и комунални услуги. То включва отговорите на потребители от 27-те страни членки, плюс Норвегия.

Като най-проблематични в тези отношения, наред с брокерските услуги, българските потребители са посочили електроснабдяването и автомобилите втора употреба.

Услугите, свързани с продажба и отдаване под наем на имоти, са определени като най-объркващи и трудни за разбиране от почти всички потребители на територията на ЕС.

В общата класация на удовлетвореността на европейските потребители най-проблематични са „инвестиции, пенсионни продукти и ценни книжа“.

У нас тези услуги също са сравнително ниско в класацията, но непосредствено над брокерските услуги от сферата на имотите. След тях най-проблемни са съответно автосервизна дейност, облекла и обувки, железопътен транспорт и водоснабдяване.

Най-голяма удовлетвореност сред българските потребители има относно услугите и продуктите за красота, следвани от книги/списания/вестници, въздушен транспорт и пощенски и куриерски услуги.

Проучването посочва и някои различия в удовлетвореността от конкретни услуги у нас и средния показател за Европа. Развлекателните услуги, домакинските уреди и алкохолните напитки са единствените три пазарни сегмента, които са класирани значително по-ниско в сравнение с общото подреждане за ЕС.

За сравнение, много по-високо в България са класирани интернет услугите, някои банкови услуги (управление на лични сметки), мобилна телефония и жилищно застраховане.

Общата класация

Запитани дали имат доверие, че доставчиците на услугите и търговците се съобразяват с регулациите за защита на потребителите, два пазара на територията на ЕС отчитат изключително слаби показатели – този на автомобилите втора употреба и пенсионните продукти.

Според официални данни включените пазари представляват над 60% от бюджета на домакинствата, въпреки че са изключени някои ключови услуги като жилищни нужди (наем), здравеопазване и образование.

В общата класация за ЕС сред най-слабо представящите се са също и банковият сектор и интернет услугите.

Около един от всеки пет потребители е казал, че е имал проблеми с пенсионни и инвестиционни продукти или услуги, свързани с имота. Относно услугите, свързани с доставката на интернет, проблеми са отчетени при над един от всеки четирима.

За разлика от тях, сектори, при които потребителите срещат сравнително по-малко проблеми, са книги/вестници/списания, забавления, основни храни, продукти за лична грижа и др.

Проучването анализира причините за проблемите, констатирани от потребителите. Въпреки това то уточнява, че инвестиционните и пенсионните продукти са традиционно проблемни по отношение на очаквания и удовлетвореност на потребителите спрямо реалното качество на услугата. В анализа се казва, че при тези продукти е подчертано трудно да се сравнят конкурентните оферти. Около 27% от потребителите са казали, че срещат трудности при такива сравнения.

От Брюксел са заявили, че поради други проекти, които вече са стартирали на банковия и инвестиционния пазар, те не смятат да се впускат в по-детайлни разследвания на качеството в тези сектори.

Вместо това има планове за проучване на пазара на интернет услуги, както и на този на месни продукти, който е един от най-проблематичните „продуктови“ пазари. Тези подробни разследвания се очаква да отнемат около година.

10 най-проблемни продукти и услуги в България

1. Електроснабдяване
2. Автомобили втора употреба
3. Брокерски услуги
4. Инвестиции, пенсионни продукти, ценни книжа
5. Поддръжка и поправка на автомобили
6. Облекла и обувки
7. Пренасяне и съхранение
8. Железопътен транспорт
9. Водоснабдяване
10. Храни – месни продукти

10 най-малко проблемни продукти и услуги в България

1. Салони за красота
2. Книги, списания, вестници
3. Въздушен транспорт
4. Пощенски и куриерски услуги
5. Културни и развлекателни услуги
6. Безалкохолни напитки
7. Стоматологични услуги
8. Спортни и развлекателни услуги
9. Продукти за красота
10. Електроника

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:37 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още