Китайската икономика преживява разцвет. А покрай нея и по-предприемчивите китайци, сред които се забелязват все повече милионери и милиардери.
Отдавна се знае, че богаташите в Китай отдават голямо значение на лукса, на марките и стоките, които са известни и широко потребявани от състоятелните хора на Запад. Ето защо азиатските им „колеги по лукс“ вече носят часовници на именити дизайнери, карат луксозни лимузини и се хранят в скъпи ресторанти. Освен всичко останало обаче, китайските милионери вече обръщат поглед и към морето, за да покажат присъствието си по яхти и яхтени пристанища, съобщава АФП.
Те желаят да отидат в океана и да се забавляват или да вземат ВИП клиенти, съдружници, да отидат на риболов и да преговарят за сключване на договори, обяснява пред АФП генералният секретар на китайската асоциация на круизната и яхтена индустрия Джън Уейхан.
Според него в пристанищата на Китай има около 1000 луксозни кораба - брой, който се очаква да скочи до над 10 000 през следващите пет години.
Китай, който е втората световна икономика, се нарежда и на второ място в света по брой "супер богати хора".
Според списание Forbes през миналата година в Китай е имало 64 милиардери в долари, докато в САЩ са били 403-ма.
Проучване на консултантската компания PriceWaterhouseCoopers сочи, че до 2015 година китайците ще бъдат най-големият пазар за сектора на лукса.
В голямото северно китайско пристанище Тянцзин, на около 160 километра от Пекин, компанията Rainbow Land Holdings, чиято централа е в Хонконг, е започнала широкомащабна строителна програма в един крайбрежните райони . Според фирмата обектът ще бъде най-големият яхтклуб и най-голямото яхтено пристанище в Китай.
Комплексът ще включва хотел с 655 стаи и 750 места за яхти.
В сектора на луксозните кораби моторните плавателни съдове са по-популярни сред китайците, защото се управляват по-лесно от плавателните съдове с платна.
Италианският строител на яхти Azimut е навлязъл на китайския пазар преди пет години и оттогава е продал 30 кораба с дължина от 40 до 120 фута на цена, достигаща 100 млн. юана (10,77 млн. евро ), според представителя на компанията в Шанхай Тим Бай.
Предпочитанията на много богатите китайци все още са към чуждестранните марки.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично