Пазарът на интернет реклами и маркетинг в Централна и Източна Европа бележи двуцифрен ръст през 2010 г. и се оказва учудващо незасегнат от глобалната икономическа криза. Около това заключение се обединиха участници в Webit Expo & Conferences 2010, организирана с медийната подкрепа на Investor.bg
За България очакваният ръст на инвестициите в интернет реклама и маркетинг през 2010 г, е между 8% и 9%, като прогнозата е пазарът да достигне брутен размер от 40 милиона лева каза, Пламен Русев, председател на е-Academy, на откриването на Webit днес в София. Подобен ръст се очаква и в Румъния.
„Рекламата е изключително важна индустрия. Тя е смазката на икономиката, защото помага нещата да вървят гладко“, смята Том Бауман вицепрезидент на BBC.
„Няма нищо лошо в това на потребителите да се казва за нови стоки и услуги и не съм съгласен, че хората не обичат да виждат реклами в интернет сайтовете“. Към тях обаче трябва да се отнасяме с уважение и ако в един сайт има прекалено много рекламни банери, това показва точно обратното, допълва той. Същото е, ако в сайта няма и нито една реклама.
Най-силно нарастване на пазара на интернет реклама в Европа има в Сърбия, където инвестициите са се увеличили с 32%. В Полша нарастването е с 18%, в Германия -12%, а във Франция и Великобритания по 10%, каза Русев.
Общите инвестиции в интернет реклама и маркетинг в Европа се очаква да достигнат 17 млрд. евро през 2010 г. от 15 млрд. евро през 2009 г., каза Ален Йоро, президент и изпълнителен директор на IAB Europe. Маркетинг специалистите следва да поемат повече рискове, за да започнат да откриват изключителния потенциал на интернет рекламата, допълни той.
Рекламодателите в България отделят едва 5% от маркетинг бюджетите си за дигитална комуникация, което е 2 пъти по-малко от средствата в Централна Европа и 5 пъти по-малко в сравнение с Великобритания, каза Русев
Според медийни анализатори 2010 г. е началото на мобилната епоха. Прогнозите са, че повече от половината от потребителите на интернет ще влизат в мрежата чрез мобилни устройства, което би представлявало ръст от 400%, а това би разкрило нови възможности пред рекламната индустрия.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“