Какви са нагласите на потребителите, когато търсят даден продукт или услуга онлайн, какво влияе върху техния избор и какви продукти предизвикват най-голям интерес? Това бяха основните теми в презентацията на Алекс Маркс, директор Международен бизнес маркетинг в eBay по време на Webit Expo & Conferences 2010, което се провежда с медийното партньорство на Investor.bg.
По думите му в началото на развитието на електронната търговия потребителите са обръщали внимание основно на ценовото предимство спрямо продуктите, които могат да купят от традиционните магазини. Тази нагласа обаче се е променила и в момента основни фактори са доверието, богатият избор, лесният достъп и стойността, които предложенията онлайн предоставят, смята той.
Той каза, че в момента значително по-голяма част от покупките в eBay са всъщност нови продукти, отколкото използвани.
Друг интересен феномен през последните години е развитието на продажбите на дрехи и хранителни продукти. Първата категория в момента представлява най-големият сегмент от продукти, които се продават онлайн, а втората – най-бързо растящият вид продукти.
Маркс коментира, че преди няколко години е било немислимо два от най-популярните видове продукти, които ще се купуват виртуално, да са такива, които обикновено потребителите са свикнали да „докоснат и усетят“, преди да направят своя избор за покупка.
Той очерта и някои регионални особености на купувачите в Европа. Така например британците прекарват повече време в търсене на стоки за покупка в eBay, отколкото прекарват в Google.
Поляците са един от най-активните купувачи на сглобяеми модели на самолети. Австрийските потребители пък пазаруват най-много домакински съдове от типа Tupperware. Играчките на Playmobil са значително по-популярни сред французите, които пазаруват по интернет, в сравнение с продуктите на Dior. Потребителите в Швейцария пък са много активни купувачи на ретро автомобили и велосипеди.
Всяка седмица във Великобритания в eBay се продават 175 хил. нови мобилни телефони, 386 хил. продукта за дома и градината и 159 хил. спортни стоки.
Запитани дали компанията планира да стартира продукт и на български език, от електронния магазин казаха, че непрекъснато се работи по развитието на нови пазари в Европа. През изминалите 12 месеца тя е стартирала услугата си на девет нови пазара, сред които Русия и Унгария.
Маркс каза, че и в момента българските потребители са много активни в eBay и пазаруват редица продукти в различни страни, като например автомобили в Германия и др.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?