Българските вина продължават да са фаворити на пазара, независимо от агресивната ценова политика на чуждестранните марки. Все още решаващ фактор при покупката е цената, докато качеството като фактор, остава на по-заден план. Това се посочва в анализ за потребителските нагласи на веригата магазини Casavino.
В разгара на коледно-новогодишната шопинг кампания българинът традиционно залага на вино родно производство от сортовете мерло, каберне и мавруд в ценовия диапазон между 10 и 15 лв. за бутилка. Когато става дума за подаръци, обаче, потребителят е склонен да плати и по-големи суми – например 60 лв. за комплект известно френско шампанско с 4 чаши.
В Пловдив за подаръци купуват основно бутилка вино (между 20 и 50 лв.), като я комбинират с подходящ винен аксесоар – тирбушон, декантер и др. Във Варна за подаръци и новогодишни партита клиентите се зареждали направо с кашони вино и друг алкохол.
Търговците установяват, че винената култура на българските потребители се повишава. Купувачите все по-често са склонни да опитват и купуват нови сортове и марки вино и да променят традицията на пазара. Но засега потребителите са по-склонни да купуват традиционните купажни комбинации от каберне, мерло и мавруд на български производители, а не например вина от Южна Африка (в ценовия клас под 10 лв.).
Младите хора по-често са склонни да експериментират с нови световни сортове и винени аромати, докато по-възрастните държат на традицията и качествените български вина, коментират още търговците.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 14 години Логично, какво ли може да очаква човек от вино от Южна Африка под 10 лева, при положение, че повечето от там са обикновено между 15 и 30 лева, а и имайки предвид транспортните разходи по докарването на тежките бутилки от толкова далече. Ако вносителят не е комуникирал правилно тази цена като специална промоция, посочвайки каква е нормалната цена за същото вино, единствената ти мисъл ще е, че това ще е нещо като българското вино от 2.80 (примерно) - т.е. разтворени във вода китайски прахчета с лиофилизирано вино. отговор Сигнализирай за неуместен коментар