Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз са намалели с 5,5 на сто през 2010 година спрямо 2009 година. Сред причините за това е изтичането на програмите за изплащане на премии при предаване на старите коли за скрап, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители.
Общо 13,36 милиона нови коли са били регистрирани миналата година в ЕС (без Кипър и Малта, за които няма данни). През 2009 година продажбите бяха стимулирани от премиите при предаване на стара кола за скрап и купуване на нова, въведени в някои страни, за да се помогне на изпадналия в затруднение заради кризата автомобилен сектор.
През декември 2010 година продажбите са намалели с 3,2 процента на годишна основа до 1 009 638, отчитайки девети пореден месец спад. Това понижение обаче не е така подчертано, както предходните месеци, когато достигна -7,1 на сто през ноември и -16,6 на сто през октомври.
Най-голям спад на новите регистрации през 2010 година се наблюдава в Германия (-23,4 на сто до 2,92 милиона коли), в Италия (-9,2 на сто до 1,96 милиона). Във Франция спадът е с 2,2 процента до 2,25 милиона продадени коли.
Увеличение на продажбите е отчетено в Испания (+3,1 на сто до 982 015 коли), Великобритания (+1,8 на сто до 2,03 милиона) и дори с 54,7 на сто в Ирландия до 88 273 коли след спада от 62,1 на сто през 2009 година.
Най-големият европейски автомобилостроител, германският Volkswagen, с марките VW, Audi, Seat и Skoda, е продал 2,83 милиона коли, което представлява спад с 4,9 на сто за една година.
Френският PSA Peugeot Citroеn, номер две в Европа, отчита спад на продажбите от 2,8 на сто до 1,81 милиона коли, докато другият френски автомобилостроител, Renault, е увеличил продажбите с 4,4 процента до 1,39 милиона.
Новите регистрации на италианския Fiat са се сринали със 17,4 процента до 1,02 милиона, също със 17,4 на сто са намалели продажбите и на японския Toyota до 567 316 коли.
Не по-добри да били продажбите и на американската компания Ford, с -13,9 процента до 1,08 милиона коли, както и на сънародника й GM с марките Opel, Vauxhall и Chevrolet, чиито продажби са се свили със 7,6 процента до 1,17 милиона.
Германският автомобилостроител BMW обаче е увеличил новите си регистрации с 5,7 процента до 724 700, докато при сънародника му Daimler, производител на Mercredes и Smart, е отчетен спад от 2,2 на сто до 651 515 продадени коли.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ