Монбат АД отчита 88% спад на печалбата на годишна база до 225 хил. лв. за септември 2011 г., показва уведомление на дружеството, публикувано чрез Бюлетин Investor.bg. Данните включват резултатите на Монбат АД и дъщерното Монбат Рисайклинг ЕАД.
Финансовият резултат за септември 2011 г. е повлиян от редица фактори, след които отрицателни курсови разлики в размер на 182 000 лв. при преоценка на заем в щатски долари, също така разходи за 350 000 лв. за депониране на отпадъци от рециклиране от предходен период, в който Монбат АД и Монбат Рисайклинг ЕАД са били едно дружество.
Друга причина е намаление с близо 2% на продажните цени на акумулаторни батерии към част от клиентите вследствие на понижаване на цената на оловото, тъй като договорите са обвързани с цената на основната суровина.
През септември освен това Монбат АД е закупувал олово не само от Монбат Рисайклинг ЕАД, но и от други доставчици извън групата.
Продажбите през септември 2011 г. намаляват с 3,2% на годишна база до 17,9 млн. лв.
За деветмесечито на 2011 г. продажбите са за 152,6 млн. лв., като се увеличават с 18,8% на годишна база. Печалбата за първите девет месеца на 2011 г. е 14,95 млн. лв., като намалява с 2,4% на годишна база.
От 18 октомври официално заработи нова инсталация за рециклиране на олово в Софийско, което може да породи конкуренция на Монбат Рисайклинг ЕАД при осигуряването на суровина.
За последните 12 месеца акциите на Монбат АД са поевтинели с 2% от 6,22 до 6,10 лв. за брой и 238 млн. лв. пазарна капитализация. Ако се отчете разпределеният дивидент от 0,175 лв. на акция, реално има печалба от държането на тази акция за едногодишен период.
Свързани компании:


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията