IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Появи се и водороден Colorado ZH2 на Chevrolet

Машината ще бъде тествавна от американската армия

20:45 | 07.10.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Chevrolet&nbsp;</em></p>

Снимка: Chevrolet 

Автомобилният концерн Chevrolet показа пикапа ZH2, който ще се задвижва от водород и ще бъде тестван от американската армия с цел проучване на алтернативни задвижващи системи.

Разработеният с помощта на военния изследователски и инженерен център за танкове прототип се задвижва от водородни горивни клетки, а първите тестове ще стартират през следващата година. Те ще включват преодоляване на екстремни полеви условия, както и изпълняване на тежки задачи, характерни за бойното поле. 

Въпреки че прототипът е на базата на стандартния Colorado, приликите между двата автомобила са малко. Шасито на ZH2 е удължено и подсилено, като размерите са съответно 2,1 метра широчина и 1,9 метра височина. Окачването също е променено, за да е съвместимо с новите 38-инчови колела, повишаващи офроуд възможностите.

Colorado ZH2 може да се захранва с електричество от външни източници. Системата, която не издава шум при работа и е екологично чиста, работи като преобразува водорода в електричество, а остатъчният продукт е вода. Отделената вода пък може да бъде използвана за ежедневни нужди.

Що се отнася до техническите характеристики на прототипа, той по нищо не отстъпва на автомобил с двигател с вътрешно горене, който при ZH2 е заменен от блока с горивните клетки. Водородният задвижващ тракт генерира висок въртящ момент при всякакви скорости и намалява звуковата и топлинна следа на автомобила.

Отвътре салонът е сходен с масовия Colorado, но се отличава със спортни седалки, а вместо тахометър е поставен измерител на мощността на задвижващата система. Добавен е и ролбар за допълнителна сигурност.

Съществуват обаче и някои недостатъци. Такъв например е необходимостта от подвижна станция-ремарке, която да може да зареди машината в сурови условия. Друг недостатък е свързан с водорода. Веществото не е най-безопасното гориво поради риска от възпламеняването на литиево-йонните батерии. Не на последно място войниците трябва внимателно да следят оставащия пробег, особено ако подвижната станция не е наблизо.

Още подобни новини четете в Automedia.bg!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още