Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Производители в спор кога безпилотните коли ще влязат в серийно производство

Проектите на големите компании се намират на различен етап на развитие

Производители в спор кога безпилотните коли ще влязат в серийно производство

Безпилотните автомобили на Uber. Снимка: Ройтерс

Сериозен спор между автопроизводители и доставчици на компоненти относно сроковете за излизане на пазара на изцяло безпилотни автомобили се разрази по време на преведената в края на миналата седмица в Берлин конференция Bosch Connected World, предава Ройтерс.

Големите компании все още не могат да постигнат съгласие по въпроса, тъй като техните проекти се намират на различен етап на развитие. Това носи и сериозни проблеми, тъй като новаците в бранша са склонни да поемат рискове, само и само за да изпреварят утвърдените фирми.

Според Хуан Жен Сюн, шеф на компанията за производство на чипове Nvidia, автомобилните производители могат да ускорят разработката на безпилотни технологии и още в края на тази година да предложат автомобили от трето ниво на автономност (от общо пет). Той е на мнение, че през 2018 г. могат да се появят машиини от четвърто ниво, а през 2025 г. и от пето, които да бъдат изцяло самоуправляеми.

Генералният директор на Bosch - Фолкмар Денер, чиято компания е най-големият доставчик на технологии за автомобилния отрасъл, смята, че трябва да минат поне 6 години от разработката на безпилотни автомобили до тяхното излизане на улиците. Според него преди това да стане, трябва да се реши въпросът с юридическата отговорност при катастрофи, в които участват автономни превозни средства.

Още по темата

На свой ред шефът на Tesla Motor - Илон Мъск, е категоричен, че компанията му ще премине към четвърто и пето ниво на автономност ведната, след като властите в САЩ разрешат подобно нещо. На подобно мнение са и представителите на голямата германска тройка – BMW, Mercedes-Benz и Audi, които в Берлин потвърдиха позициите си.

През 2020-2021 г. четвърто ниво на автономност обещават Volvo, Audi и Ford. Безпилотни таксита (макар и с водач зад волана) вече активно тестват компаниите Uber, Waymo (собственост на Google) и китайският интернет-гигант Baidu, който обеща, че ще започне масово производство на автономни автомобили съвсем скоро.

Според независимия анализатор в областа на технологиите Ричард Уиндзор обаче нито един производител няма да може да пусне автономни превозни средства на пътищата преди 2020 г. Причината е, че чиновниците няма да бъдат готови да издадат разрешение за подобно нещо. Уиндзор е на мнение, че подобно нещо е полезно за компаниите, тъй като те ще имат време да усъвършенстват своите автомобили.

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (4)

1
 
0
 
4
scott до: zelka007
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Отговоръ верно е лесен.
Иска ми се да се пуснат автономните коли у действие. И ТОГАВА ШЕ СЕ ВИДИ, ЧЕ НЕМА ПАЗАР ЗА ТЕЗ БОКЛУЦИ....
Масовия купувач никога нема да даде 300 хилки при налична технология за 20 плюс удоволствието от шофирането. И ше стане така, че "визионерите" ше берът плодовете на своите идеи чрез масови фалити. Мож да се опитат да натрапат "технологиата". Тогава ше видат какво значи отпор и опростяване.
Аз лично, никога нема да направа фабрика за коли.....тази гадна машина учеща човека на мързел и бездействие.
Ше гуедам отстрани предизвестениа крах. СЪС ЗАДОВОЛСТВО!
0
 
0
 
3
zelka007 до: scott
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
отговора на въпроса е лесен :))) правиш една фабрика и ги удряш в земята, почваш модел след модел кой от кой по-добър. и ти ще си царя :)))
0
 
3
 
2
deant до: scott
преди 3 месеца
по-важния е къде ще се движат и как ще се разбират с "пилотните" коли. И кой ще е виновен когато стане бъг/фал.
3
 
3
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
а истинскиа спор е: кой ше ви ги купува тез боклуци?

Още от Новини
САЩ издирват петима от ръководството на VW с международна заповед