Департаментът за борба с финансирането на тероризма към Министерството на финансите на САЩ поиска от автомобилната компания Toyota да обясни – откъде бойците на действащата в Сирия и Ирак „Ислямска държава” разполагат с хиляди чисто нови джипове и пикапи на японската марка, съобщи каналът ABC.
На повечето видеа, разпространени от терористичната организация, нейните войници обикалят с Land Cruiser и Hillux, като според бившия посланик на САЩ в ООН – Марк Уолъс, тези автомобили са се превърнали в отличителен знак на групировката. Бойците от ИДИЛ използват още машини от марките Mitsubishi, Hyundai и Isuzu.
От Toyota веднага са отговорили на запитването, като са обяснили процедурата, по която доставят автомобили на държавите от Близкия изток. Директорът по комуникациите на компанията в САЩ – Ед Люис, подчерта, че политиката на компанията е да не допуска продажба на свои превозни средства, ако има съмнения, че те ще бъдат използвани за терористична дейност. Производителят обаче не носи отговорност за откраднати или препродадени автомобили.
Разследването на телевизия ABC показва, че представителството на Toyota в Сирия е спряло работа още през 2012 г., но веднага след това рязко са скочили продажбите на Land Cruiser и Hilux в съседния Ирак. През 2011 г. те са били едва 6000, но през 2013 се увеличават 3 пъти и достигат 18 000. Година по-късно резултатът е малко по-нисък – 14 000.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
САЩ питат Toyota защо "Ислямска държава" има толкова много джипове на марката
Бойците на терористичната организация разполагат с хиляди чисто нови джипове и пикапи на японската марка
13:39 | 08.10.15 г. 5![<p>
Снимка: Ройтерс</p>](/media/files/resized/article/640x360/3bb/27592bb4fe4437cbe05a69bb099083bb-0000203730-article3.jpg)
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Японският индекс Nikkei се срина с почти 2% в първата сесия за седмицата
-
Индекс за политическата нестабилност в ЕС се влошава с 1,5 процентни пункта
-
10 компании влизат в програмата за растеж на Endeavor – Dare2Scale 2024
-
Париж отстъпва короната на най-големия фондов пазар в Европа на Лондон
-
„Отвътре навън 2“ стана най-успешната премиера за годината дотук в Северна Америка
-
Ценовият спад на жилищния пазар в Китай се ускорява въпреки новите стимули
-
Русия изпревари САЩ като най-голям газов доставчик на Европа през май
-
Залагането срещу имотите в Европа става по-трудно
-
Ако на персонала вече не му се работи, шефовете трябва да търсят вината у себе си
-
Русия има само една система С-500 и тя едва ли ще повлияе на хода на войната
-
Американците могат да закупят възобновяема енергия от своя доставчик, ето как
-
Зеленски: Ако Русия напусне Украйна, мирни преговори може да има още на следващия ден
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Японският индекс Nikkei се срина с почти 2% в първата сесия за седмицата
-
Париж отстъпва короната на най-големия фондов пазар в Европа на Лондон
1 -
Икономист: Следващият финансов министър ще разполага с повече средства в хазната
-
БФБ и Централният депозитар въвеждат платформа за заемане на финансови инструменти
-
Петролът поевтинява заради по-слабото потребителско търсене в САЩ*
-
Валутният натиск и ликвидността оставиха без промяна основната лихва в Китай
преди 8 години Тия верно са ***. То не само ИД, ами не можеш да откриеш кьорав мюсюлманин да купува мирикански стоки, еле пък коли. Благодарение на миролюбивата политика на САЩ в Бл. Изток и поддръжката на Израел. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ЩО? Лошо е че не са FORD или Chevrolet ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години хахахх оффф пхахахаххх хх ей ей чек щях да падна от табуретката ..... :)) Те и BMW от Русе имат, но не са питали русенци що BMWто им е там .....:)) VW немат ли тея ве, ааа щот замрсяват и ПЕДИЛа държи на околната среда .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години След VW логичната нова мишена е Toyota. САЩ атакуват двата колоса в автомобилостроенето по пазарен дял. Определено патентната война, запазена марка на Apple, се превръща в национална стратегия за разширяване на пазарния дял. отговор Сигнализирай за неуместен коментар