IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Малките тайни на големите намаления в магазините

"Черният петък" в САЩ носи на купувачите единствено тръпка

11:33 | 29.11.13 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Често купувачите не си дават сметка, че намаленията не са това, което изглеждат. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Често купувачите не си дават сметка, че намаленията не са това, което изглеждат. Снимка: архив Ройтерс

Когато "Черният петък" започне, купувачите се фокусират върху големите отстъпки, предназначени именно за привличане на вниманието към магазините. Ветераните в продажбите на дребно обаче признават, че отстъпките, които потребителите виждат, са внимателно изградена илюзия, съобщава The Wall Street Journal.

Търговци на дребно се договарят със своите доставчици за началните цени, а след това определят маржовете на печалбата, към които се стремят. Така една червена плетена жилетка се продава с повече от 40%-на отстъпка на цена от 39,99 долара. Според етикета началната ѝ цена е била 68 долара, но всъщност всичко е измислено така, че отстъпката е вградена.

Купувачите изглежда не си дават сметка за това. Това, което виждат, е възможност за една чудесна сделка. Търговци на дребно като J. C. Penney, които се опитват да излязат от играта, биват наказвани.

„Дори не се вълнувам, ако няма поне 40% намаление“, твърди Лурдес Торес, докато разглежда стелажите в известния нюйоркски магазин Macy's.

Броят на продажбите в 31 основни универсални магазина и такива за продажби на дрехи на дребно са се увеличили с 63% между 2009 г. и 2012 г. Средната отстъпка е скочила от 25% до 36%, посочва уебсайтът Savings.com, който следи онлайн купоните.

През същия период брутните маржове на тези търговци са останали на ниво от 27,9%, посочва FactSet. Празниците са успели да направят съвсем малък пробив в маржовете, смъквайки ги до 27,8% през четвъртото тримесечие на 2012 г. от 28% през третото тримесечие на същата година.

„Голяма част от отстъпката вече е включена в цената на продукта. Ето защо маржовете остават стабилни“, посочва Лиз Дън, анализатор в компанията за проучвания Macquarie Equities Research.

Търговците на дребно, включително Best Buy, Wal-Mart Stores и Macy's, предупреждават, че около Коледа конкуренцията ще е необичайно голяма и може да се стигне до понижение на маржовете. Това може да се случи, ако магазините започнат да се борят усилено за продажби и да предлагат много по-големи намаления от планираните. Въпреки това повечето продажби се очаква да бъдат печеливши, тъй като стоките, които се смята, че се продават повече, ще бъдат с по-високи цени.

Според консултант в индустрията има съвсем ясни начини, по които се определя цената и се продава един пуловер в повечето магазини на дребно. Доставчикът продава пуловера на търговеца на дребно за около 14,50 долара. Препоръчителната цена на дребно е 50 долара, което дава на търговеца приблизително 70% надценка. Няколко пуловера се продават на тази цена, но повечето се продават с намалението, което смъква цената до  44,99 долара. А още по-голяма част се продават след последната отстъпка, при цена от 21,99 долара. Това води до средна единична цена на дребно от 28 долара. Брутният марж на продукта, който получава магазинът, е 45%.

Последна актуализация: 08:30 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

4
rate up comment 24 rate down comment 9
grand
преди 10 години
" Доставчикът продава пуловера на търговеца на дребно за около 14,50 долара. Препоръчителната цена на дребно е 50 долара, което дава на търговеца приблизително 70% надценка." - - трябва да си изключително необразован и некомпетентен за да напишеш подобна глупост. Точно в този сайт не трябва да работиш Кирилова.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 30 rate down comment 4
Sakamano
преди 10 години
Тази система с намаленията е измислена от големите вериги с цел да получат нечестно предимство пред по-дребните търговци. Иначе от нея няма никаква полза. Първо, всеки що-годе интелигентен потребител може да си направи елементарна справка с Гугъл и да разбере дали намалението е реално или не. Ако видя, че ми въртят подобни номера не само че няма да си купя стоката, но повече няма и да стъпя в този магазин. Второ, търговецът сам се прецаква. Вместо да пусне стоката евтино от самото начало за да я продаде бързо, той научава клиентите си да чакат намалението и така стоката му ще отлежава по рафтовете с месеци. В крайна сметка, от всичко това печелят онлайн търговците, които гонят оборот и бърза възвращаемост, заради което са готови да продават с по-нисък марж.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 29 rate down comment 1
Сините камъни
преди 10 години
Да, кое всъщност не е измама?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 38 rate down comment 0
stoiloff
преди 10 години
Всичко е измама! Най-вече политиката!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още