Когато "Черният петък" започне, купувачите се фокусират върху големите отстъпки, предназначени именно за привличане на вниманието към магазините. Ветераните в продажбите на дребно обаче признават, че отстъпките, които потребителите виждат, са внимателно изградена илюзия, съобщава The Wall Street Journal.
Търговци на дребно се договарят със своите доставчици за началните цени, а след това определят маржовете на печалбата, към които се стремят. Така една червена плетена жилетка се продава с повече от 40%-на отстъпка на цена от 39,99 долара. Според етикета началната ѝ цена е била 68 долара, но всъщност всичко е измислено така, че отстъпката е вградена.
Купувачите изглежда не си дават сметка за това. Това, което виждат, е възможност за една чудесна сделка. Търговци на дребно като J. C. Penney, които се опитват да излязат от играта, биват наказвани.
„Дори не се вълнувам, ако няма поне 40% намаление“, твърди Лурдес Торес, докато разглежда стелажите в известния нюйоркски магазин Macy's.
Броят на продажбите в 31 основни универсални магазина и такива за продажби на дрехи на дребно са се увеличили с 63% между 2009 г. и 2012 г. Средната отстъпка е скочила от 25% до 36%, посочва уебсайтът Savings.com, който следи онлайн купоните.
През същия период брутните маржове на тези търговци са останали на ниво от 27,9%, посочва FactSet. Празниците са успели да направят съвсем малък пробив в маржовете, смъквайки ги до 27,8% през четвъртото тримесечие на 2012 г. от 28% през третото тримесечие на същата година.
„Голяма част от отстъпката вече е включена в цената на продукта. Ето защо маржовете остават стабилни“, посочва Лиз Дън, анализатор в компанията за проучвания Macquarie Equities Research.
Търговците на дребно, включително Best Buy, Wal-Mart Stores и Macy's, предупреждават, че около Коледа конкуренцията ще е необичайно голяма и може да се стигне до понижение на маржовете. Това може да се случи, ако магазините започнат да се борят усилено за продажби и да предлагат много по-големи намаления от планираните. Въпреки това повечето продажби се очаква да бъдат печеливши, тъй като стоките, които се смята, че се продават повече, ще бъдат с по-високи цени.
Според консултант в индустрията има съвсем ясни начини, по които се определя цената и се продава един пуловер в повечето магазини на дребно. Доставчикът продава пуловера на търговеца на дребно за около 14,50 долара. Препоръчителната цена на дребно е 50 долара, което дава на търговеца приблизително 70% надценка. Няколко пуловера се продават на тази цена, но повечето се продават с намалението, което смъква цената до 44,99 долара. А още по-голяма част се продават след последната отстъпка, при цена от 21,99 долара. Това води до средна единична цена на дребно от 28 долара. Брутният марж на продукта, който получава магазинът, е 45%.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
преди 12 години " Доставчикът продава пуловера на търговеца на дребно за около 14,50 долара. Препоръчителната цена на дребно е 50 долара, което дава на търговеца приблизително 70% надценка." - - трябва да си изключително необразован и некомпетентен за да напишеш подобна глупост. Точно в този сайт не трябва да работиш Кирилова. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Тази система с намаленията е измислена от големите вериги с цел да получат нечестно предимство пред по-дребните търговци. Иначе от нея няма никаква полза. Първо, всеки що-годе интелигентен потребител може да си направи елементарна справка с Гугъл и да разбере дали намалението е реално или не. Ако видя, че ми въртят подобни номера не само че няма да си купя стоката, но повече няма и да стъпя в този магазин. Второ, търговецът сам се прецаква. Вместо да пусне стоката евтино от самото начало за да я продаде бързо, той научава клиентите си да чакат намалението и така стоката му ще отлежава по рафтовете с месеци. В крайна сметка, от всичко това печелят онлайн търговците, които гонят оборот и бърза възвращаемост, заради което са готови да продават с по-нисък марж. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Да, кое всъщност не е измама? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Всичко е измама! Най-вече политиката! отговор Сигнализирай за неуместен коментар