IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бумът на настолните игри

Младите, затънали в дългове, виждат в този тип игри все по-удобен и евтин начин да се забавляват с приятели

20:16 | 22.12.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Настолните игри отново се превръщат в особено популярен начин за забавление сред семейства, деца и дори младите, които все още нямат деца, но търсят нов начин да се срещат с приятели, пише CNBC.

Бумът на този тип игри не само стана причина за създаването на нови заглавия, но и доведе до отварянето на кафенета и барове, фокусирани върху тях.

Глобалните продажби на игри и пъзели са нараснали от 9,3 млрд. долара през 2013 г. до 9,6 млрд. долара през 2016 г. според Euromonitor International, с очакван годишен ръст от повече от 1% през тази година.

Интересът към настолните игри е на значително по-високо ниво в момента, отколкото беше преди пет години, твърди Питър Уудинг, собственик на независимия търговец на бордови игри Orcs Nest в централната част на Лондон.

По думите на Уудинг възраждането на настолните игри започва преди малко повече от пет години благодарение на т.нар. Euro Style игри. През последните две години се е стигнало до насищане на пазара, но все пак са се появили някои продукти, които са изключително добри и иновативни.

Euro Style всъщност е жанр настолни игри, които съчетават стратегия и сътрудничество в справянето с конфликти, а често се въртят и около икономически теми.

Най-добрият пример за това е “Заселниците на Катан” - германска настолна игра, създадена през 1995 г., която популяризира този жанр в Европа и САЩ. “Катан” включва група играчи в колонизирането на остров, изграждането на селище и изисква те да търгуват с ресурси, като акцентът е върху сътрудничеството, договарянето и социалните умения.

Над 18 млн. бройки от играта са продадени в цял свят според The New Yorker, а през 2013 г. тя стана четвъртият най-голям бранд игра в САЩ. Приходите от продажби тогава достигнаха над 80 млн. долара според Euromonitor International.

Гуидо Тюбер, управляващ директор на компанията, която стои зад играта, обяснява как популярността ѝ се задържа вече над 20 години.

“Катан” се възползва от нарастващото желание за общуване и отдалечаване от екраните. Специално “Катан” е игра, в която играчите винаги са много ангажирани”, коментира той. По думите му бордовите игри продължават да набират все по-голяма популярност.

“Всяка година се представят нови игри, които са насочени преди всичко към т.нар. millennials (родените между 1980 г. и 2000 г.), в това число са игрите “Codename", “Star Wars: Armada” и “Pandemic: Legacy” от 2015 г. Тези игри могат да са базирани на конкуренцията или на кооперирането и обикновено са за хора, които търсят развлечение, докато се срещат с приятели на по питие”, пише Матю Хюдак, анализатор игри и играчки в Euromonitor International.

За да се възползват от тенденцията, редица тематични кафенета и барове изникнаха навсякъде по света през последните няколко години. Около 30% от т.нар. millenials твърдят, че се интересуват от посещението на такова място, сочи доклад на Mintel, публикуван през август. Според Катрин Котни от Mintel със сигурност роля играе и носталгията.

По думите ѝ бордовите игри се харесват на това поколение и от финансова гледна точка, защото въпросните хора вече са затънали в дългове и трябва да спестяват, за да изплащат жилищата си, почивките си и да погасяват другите си дългове. Макар че една настолна игра може да е скъпа покупка (“Заселниците на Катан” е около 48,99 долара), тя може да се ползва многократно и да се носи навсякъде. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:28 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още