Свободните позиции в икономиката са два пъти повече, отколкото са безработните с каквато и да е квалификация. Това изчисляват от Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), една от национално представителните работодателски организации.
Острият недостиг на човешки ресурси провокира организацията, с помощта на държавни институции, да подготви проект за търсене на хора за сектори, в които има хроничен дефицит на специалисти, коментира в предаването „В развитие“ на телевизия Bloomberg TV Bulgaria председателят й Васил Велев.
Проектът е с хоризонт 2 години.
Велев посочи, че най-засегнатите от недостиг на кадри сектори са машиностроене и металообработване, електротехника и електроника, спедиция и транспорт, медицина и услуги за красота и здраве.
"В тези четири сектора идентифицираме недостиг на над 45 хил. работни места, само в мехатрониката те са над 17 хил.", подчерта той.
Според него възнаграждението не е единственият проблем за ниската привлекателност на някои от тези професии.
Целия разговор с Васил Велев можете да видите във видеото


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да се предпазим от фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година?
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
Българите искат по-активен живот, но не се движат достатъчно
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
преди 8 години При това безпрецедентно облекчаване на трудовата мобилност, кието имаме към настоящия момент ( развити транспортни връзки, отпадане на регулации,масово навлизане на он-*** работни места), работни места практически няма как да останат незаети. Това което остава незаето са влажните фантазии на пишман-прИдприемачи, за това нркой да да му чине ангария. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И тия тук не се научиха. първите 3 звездички - ***, 2-рите три - се премества. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Точно така, инвестиция в себе си. Но както винаги има едно но! И работодателите трябва да се понаучат на нещо. Не знам кои останахме в България, образованите, тарикатите, тъпите или ***, ама системата стана - работа за пари, уважение и социални придобивки. И който от работниците го е осъзнал, се мести. Който от работодателите не е, мрънколеви по вестниците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години местото е свободно все още...тебе те познавам , няма да те викам на интервю , после да не съжаляваш...чакат и други записал съм вече двама... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Остава само да направят пак интервю с оная изтрещяла леля от фирмата за ЧР, дето постоянно обяснява, че ще внася виетнамци, а досега не е успяла и един виетнамец да излъже да дойде, *** иначе много компетентно се изказва как ще реши проблемите на трудовия пазар.Аре стига ни разсмивали и канете по-адекватни събеседници, моля! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това, което говори г-н Велев, разбира се са пълни глупости! И той го знае! "Възнаграждението не е единствения проблем, дори не бил основния..." А кое било? Непрестижността! Търсили били 60 пилота, но не могли да намерят, защото било непрестижно... Моля? Да си пилот е непрестижно?Другият аргумент е, че нямало IT-та, за по 3 хиляди лева, защото по принцип нямало IT-та. Ами не е така - няма ги, защото са отишли в чужбина за повече пари!Пълни простотии! На г-н Велев му плащат, точно за да говори простотии и да твърди, че проблемът не е в заплащането. Всъщност точно във възнаграждението е проблемът, но се правят задни салта, само и само да не се признае това. И колкото по-скоро се признае открито това, толкова по-добре. Защото ако изпуснете и последните работещи, защото не само не им давате пари, ами и постоянно им говорите глупости, че не бил проблемът в парите, после няма да успеете да ги върнете и за тройно по-големи заплати! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години На това му казват инвестиция в самия себе си...ставаш по атрактивен за работодателите , ше се избият после кой да те наеме...та трябва да се внимава с тая ивестиция , щото почти винаги е с неясен край . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А инвестиралите в образование и повишаване на квалификацията си не се ли нуждаят от възвращаемост и печалба на вложените си средства. Или трябва да се образоват за да работят без пари или в полза на работодателя си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Образованието (квалификация)е инвестиция , нормално е инвестиращият да търси най-добрата възвращаемост , а ако липсва перспектива за нея (възвращаемост) да ограничи инвестицията ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Възнаграждението може да не е единствения ,но е основния проблем да си намерят свестни кадри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар