- Рентабилност или пазарен дял са целите пред Дженерали?
Нека да уточним, че двете понятия имат връзка помежду си. Когато пазарният ви дял не е голям можете да имате проблеми с покриването на постоянните разходи, което би довело до намаляване на доходоностността на портфейла ви. Ако ми позволите, бих използвал следната формула: Дженерали България се стреми към рентабилност при поддържане на здравословен за компанията пазарен дял.
- В рамките на групата имате общо застраховане, животозастраховане, здравно-осигуряване и Медико-дентален център. Къде поставяте акцента за развитие и растеж, къде очакванията ви са най-големи?
За всяка една от тези линии на бизнес ние имаме краткосрочни цели и дългосрочна стратегия. На този етап акцентът определено се поставя върху общото застраховане, защото там пазарът и възможностите за растеж са най-големи. Също така имаме сериозни интереси и в областта на корпоративния бизнес в животозастраховането. Ще се фокусираме в предлагането на иновативни, професионални и комплексни услуги за нашите корпоративни клиенти, малки и средни предприятия и мултинационални партньори.
Имаме идеи да започнем да развиваме нови продукти и услуги за този сегмент, базирани на най-добрите практики, идващи от Дженерали Груп, лидер в животозастраховането в Европа. Също така, като част от глобалното семейство на Дженерали корпоративните клиенти на Дженерали България в областта на животозастраховането ще могат в по-голяма степен да се възползват от специализираните услуги, предлагани от GEB (Generali Employees Benefit), мрежа, създадена през 1966. И разбира се, не на последно място, имаме амбиции и в областта на здравното осигуряване, което ясно се вижда от лидерската ни позиция на пазара.
- Предвиждате ли увеличение на персонала и/или клоновата мрежа през тази и следващата година?
В последните няколко години ние отделяме особено голямо внимание на организацията и ефикасността на компанията. Работим в тази посока и това ще продължи и занапред. Що се касае до клоновата мрежа на Дженерали България, то нашият стремеж е към нейното бъдещо стабилизиране, разширяване и същевременно едно постоянно обучение на нашите кадри, за да бъдат винаги най-добре професионално подготвени и в крак с повишаващите се изисквания и потребности на клиентите и пазара.
- Предвид вашата специализация в информационните технологии, какви промени направихте в Дженерали в последните 3 години, отговаряйки за този ресор?
От момента на присъединяването ми към Дженерали бяха изпълнени успешно редица амбициозни проекти в областта на информационните технологии. Най-важните от тях, които мога да спомена, са внедряването на САП, внедряването на бизнес информационна система в животозастраховането, оценка и профилиране на клиентските данни в общото застраховане, внедряване на Активна Директория на Майкрософт, виртуализация на сървърната среда.
Ще продължим да инвестираме и да развиваме уеб платформите си за онлайн продажби и самообслужване на клиенти. Планираме създаването на мобилно приложение насочено към клиентите ни в общото застраховане. Подготвяме внедряването на платформа за дистанционно електронно обучение. Продължаваме също така да усъвършенстваме информационната си система в общото застраховане и електронните полици, издавани от нея. Обръщаме внимание на всички подробности – потребителски интерфейс, удобство при използване на системата, време за издаване на полиците, външния вид на самите полици.
Разбира се, нашите усилия са насочени не само към развитие на информационните технологии в компаниите, но и по отношение развитието и внедряването на иновативни застрахователни продукти, почерпени от най-добрите практики от развитите европейски пазари на нашата Група. Пример за това е продукта Дженерали Бизнес БенеФит – новият ни иновативен застрахователен пакет, специално разработен в помощ на малкия и среден бизнес.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията