- Какви са тенденциите при цените на застраховка "Гражданска отговорност"?
Този въпрос отново е труден. Цените не са толкова динамични, колкото бяха през минали години, беше въведен стриктен контрол от Комисията за финансов надзор (КФН) и вече нямаме резки движения и резки спадове в началото и края на годината. Но като цяло тенденцията е към покачване на цените. този процес е плавен, но и много труден предвид доходите на населението и наличието на компаниите, които изцяло зависят от този вид застраховка.
- Колко могат да се вдигнат цените до края на годината?
Трудно е да се прогнозира, защото влияе методология от КФН за изчисляване на средната рискова премия, с която ние трябва да се съобразяваме - трябва да заделяме допълнителни резерви за застраховките, които се продават под тази премия. Цената зависи от всички нас - от резултатите на пазара, от изплатените премии и от шофьорите - рискът с който те управляват автомобилите си.
В ситуацията, която очертахме, какви нови методи прилагат компаниите, за да подобрят резултатите си? Според данните на КФН вашата компания реализира много добри резултати.
Да, аз не мога да не се похваля и да не се гордея с резултатите. За първи път сме на първо място по годишни резултати по отношение на премийния приход - преди 10 години бяхме на 11-то място с пазарен дял около 3%, а сега той е около 13% и сме на първо място на пазара. Истината е, че ние си поставихме за цел преди много години да се развиваме над пазара и успяхме да го постигнем в трудните години на кризата. При един пазарен спад от 2%, ние имаме ръст от 5%.
- Каква е прогнозата ви за 2013-та година?
Годината ще бъде трудна. Развива се не по-лошо, но не и по-добре от миналата година. Надяваме се да има ръст. Очаквам да има малки изменения в застрахователните премии от гледна точка на увеличаване на ставките, но не очаквам да има големи изменения по отношение на обектите на застраховане. Напротив - някои от клиентите отпадат от пазара, защото се застраховат при чужди компании.


Oпитват да изтеглят танкера Kairos на пристанището в Бургас
По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Ужас! Сперма, предаваща генетично рак, е използвана за зачеването на почти 200 деца в Европа
Музикалното училище във Варна отбелязва 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт
Безопасността на корабоплаването обсъждат експерти в Бургас
ЕС постигна споразумение за намаляване на парниковите емисии с 90% до 2040 г.
Акциите на ядрените фирми поскъпнаха с $566 млрд., а ралито далеч не е приключило
Австралия социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Австралия забрани социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Петков и Божанов се явиха в съда за разпоредителното дело срещу двамата СНИМКИ
Какъв е прочитът на бизнеса за новата версия на бюджета?
Общинските съветници от ИТН - Свищов подадоха оставка
Строят съдебна зала за над 2000 души за делото за корупция в Истанбул
Задържаха мъж, многократно пребивал, душил, и опитал да убие приятелката си