IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

В. Мектупчиян: Очакваме до 2020 г. Спиди АД да удвои бизнеса си

Дунав мост 2 ще има все по-голямо значение за оптимизацията на времената и разходите ни, разкри още изпълнителният директор на куриерската компания

08:15 | 15.04.14 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
В. Мектупчиян: Очакваме до 2020 г. Спиди АД да удвои бизнеса си

- А какви са прогнозите Ви за обемите в чужбина?

Като част от Европа няма причина бизнесът в България да не задълбочава връзките си на континента и да не обменя стоки, мостри и продукти. Колкото повече тези продукти пътуват от и за Европа, се надявам, че толкова повече и нашите обеми ще се увеличават.

Като транзитни времена все още пътуването през България и Румъния е малко по-бавно, но така или иначе инфраструктурата след Унгария е перфектна, така че в рамките на приемливи срокове предлагаме на клиентите си възможност, въпреки че нямат големи обеми, да оптимизират разходите си.

- Като част от сделката ще станете пълноправен партньор на DPD. С колко по-добри тарифи ще ви осигури това?

Със сигурност тарифите ще са по-добри. Със сигурност това ще се отрази на резултатите ни, но как точно – предстои да разберем.

- Продължавате ли акцентът към бизнес клиентите, спрямо физическите лица и търговците на дребно, към които са насочени конкурентите от Еконт?

За нас бизнес клиентите са важни и в последните 10 години основният фокус е бил върху тях. Същевременно не можем да кажем, че пренебрегваме физическите лица и малкият бизнес, който до голяма степен се държи от физически лица. През последните две години предприехме серия от мерки. Миналата година стартирахме Speedy Parcel Shop, което ни даде възможност да разширим нашата мрежа.

- От началото на 2014 г. се забелязва ново увеличаване на офисите SPS (Speedy Parcel Shop) след застой в края на 2013 г. До какъв брой планирате да ги увеличите?

Освен нашите 85 точки в момента имаме още 100, които открихме в рамките на година и два-три месеца. Крайната ни цел е до края на тази година да достигнем до 170-180 точки, което при всички положения ще даде възможност на клиентите ни да има достъп до над 260 точки за обслужване в цялата страна. А това е удобство за частните клиенти и за по-малкия бизнес.

- Как се справихте с традиционно голямото натоварване около Коледните празници и как натоварвате служителите си в началото на годината, когато е сравнително спокойно на куриерския пазар?

Справихме се добре. Времето беше приятелски настроено. Климатът беше благоприятен за нашата работа. Натоварването тази година беше сериозно в сравнение с минали години. 2012 г. също беше динамична, макар че времето също бе по-сурово. През 2013 г. нямахме сериозни предизвикателства, тъй като очаквахме това увеличение. Началото на 2014 г. стартира доста успешно. Предполагам, че до края на април ще можем да публикуване финансовите резултати за тримесечието и от там ще бъде видно, че годината започна динамично.

- А какви са очакванията ви за следващите месеци, имайки предвид празниците около Великден?

При всички положения очакваме оживление. Това е видно от резултатите към 31 март. Тези празници са свързани с потребление, с повече оптимизъм у хората. Ако трябва да говорим за електронната търговия, застояването вкъщи води до силна активност при онлайн пазаруването. Надявам се всичко това да се отрази и на нашите обеми. Практиката показва, че преди и след тези дълги слети празници има пикови дни. Планираме ги и се подготвяме максималнo, за да отговорим на търсенето през тези дни.

- Защо акцентирате услугата PaletOne, това не е ли начин да заграбите пазарен дял от транспортните и спедиторски компании и да излезете още повече от профила на "куриер"? Има ли размиване на границата между типичните куриери, спедитори, транспортни фирми, логистични центрове?

Не. До момента услугата PaletOne не е предлагана в България. Това е тип обслужване, свързано с интеграцията, при което някои от големите оператори, предимно във Великобритания, а след това и в Европа, въведоха като палетни мрежи. Услугата в този й вид не се предлага от спедиторските и транспортните фирми. Те нямат и инфраструктурата, за да я предлагат. В този смисъл няма от кого да заграбим дял.

Услугата е с ясна цена и е достъпна за всеки. Големият потенциал е в това, което клиентите правят сами за себе си в момента. Както казах, аутсорсингът е важен за нашата работа, а статистиката показва, че над 60% от транспорта в България се извършват със собствени превозни средства. Под 40% е аутсорсингът към професионални оператори, които могат да предоставят тази услуга.

Услугата дава възможност на клиентите да ползват гъвкава схема. Ценообразуването е формирано според формата на палето и дестинацията, към която е предназначен товарът. Така построена, тя предлага доста оптимизирано времево и ценово решение. В Европа тези мрежи започнаха дейността си преди 20 години. В момента се развиват много успешно.

В последните години работихме усърдно за създаването на инфраструктурата и контактите с нашите клиенти, като анонсирахме услугата като широкодостъпна за всеки, който желае да се възползва. Разчитаме и на нея като двигател на бизнеса ни през следващите 5-6 години.

- Защо интернет магазини като olx.bg (бившият Prodavalnik.com) и Bazar.bg не доставят със Спиди, Вие ли не искате или те?

Не мога да коментирам защо. Така или иначе имаме контакти с всякакви платформи от този вид, включително и с тези, но това е избор, който всяка от платформите прави. Те имат и специфичен фокус. Бизнесът се осъществява директно между частните лица. По принцип сме по-консервативни към по-малко контролираните доставки между частни лица без да е ясно какво се доставя, от кого за кого.

Може би това до някаква степен държи платформите далеч. При нас контролът е по-сериозен и имаме определен стандарт, на който държим, и е важно да го запазим, въпреки че пазарът понякога изисква да правим компромиси. Гъвкави сме, но също така е важно да запазваме определен стандарт, който да гарантира сигурност и спокойствие на изпращачите и получателите.

Свързани компании:

Спиди АД(SPDY)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:23 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 1
troika
преди 10 години
Добре звучи и ще опитам новите услуги за чужбина и от там, въпреки неудобствата които ми причиняват в работата ми. Когато имам възможност сменям Спиди с друг куриер. В последната година ми лазят по нервите на мен и клиентите с честата невъзможност да се свържеш с техен оператор. Даже имахме фрапантен случай да се обадим в 13:00 и да ни направят обратно обаждане в 18.00 вечерта. Поради тези причини малко ги недолюбвам като клиент.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 0
Garcilаso
преди 10 години
Браво, хубаво интервю сте направили. Обхващат се всички важни услуги на компанията.А за нас инвеститорите е добре да прочетем, че ангажиментът за 50% от печалбата да се изплаща като дивидент.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още