Промяна във веригите за доставки
През последните 25 години веригите за доставки се глобализираха, което също е фактор в подкрепа на развитието на производствения сектор, особено в развиващите се държави, подчертава се в доклада.
Най-силен тласък дава бързия растеж на онлайн търговията. Потребителите очакват да получат все по-бързо и евтино обслужване във всяка точка на света, което очакване може да се удовлетвори само с по-локализирани дистрибуционни операции.
Много индустрии се налага коренно да променят веригите си за доставки заради тези тенденции, както и технологичната модернизация и навлизането на 3D принтиране и роботизирани системи за логистичните центрове.
Това, заедно с нарастващото потребление, подкрепя развитието и на нови производствени и логистични центрове по целия свят.
Бъдещето
Около две трети от най-бързо растящите производствени дестинации по света се очаква да се концентрират в Азиатско-тихоокеанския регион. Лидер според експертите се очаква да е Виетнам с почти 7% растеж до 2025 г.
Следват Индия и Филипините със съответно 6,3% и 5,3%. Топ 10 се допълва от Пакистан, Индонезия, Естония, Китай, Саудитска Арабия, Словения и Оман.
Средният растеж на производството в развиващите се пазари се очаква да достигне 4% до 2025 г., докато в развитите – само 1,2%. Средно в световен мащаб ръстът ще е от порядъка на 2,7%.
Най-бавен ръст на производствения сектор в световен мащаб се очаква в Чили – 0,8%, Япония, Норвегия и Германия – по 0,9%, Португалия, Италия, Австралия и Франция – по 1%, Венецуела и Канада – по 1,1%, прогнозира се в доклада.
Добри възможности за растеж се разкриват и в Близкия изток със средно очаквано увеличение около 3,6% и лидери Саудитска Арабия, Оман и Обединените арабски емирства.
Основен риск пред производствения сектор и глобалната търговия си остават заканите на президента на САЩ Доналд Тръмп за премоделиране на търговските споразумения, посочва се в доклада. Това ще засегне най-вече Китай, Мексико, Южна Корея и Индия.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
преди 7 години Кка бе? Нали сме икономически стабилни, икономиката е в просперитет. Богатееем и ходим на почивка в Гърция, при това по 3 пъти в годината. Как така ръста на пртоизводството ще се забави. ***,ганите стават все повече и повече. Те нали ще работят.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар