Ходът на технологичните промени ще доведе до потребителски натиск за революционни подобрения в сектора на търговията, сочи нов доклад.
Според консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL), която в поредица от доклади проучва динамичните промени в сферата на търговията през следващите 10 години, нови технологии като технологиите за радиочестотна идентификация (RFID) и безконтактна комуникация за къси разстояния (NFC) ще наложат коренни промени в начина, по който се продават стоките и по който пазаруваме.
Тези технологии се очаква да доведат до революционни промени в системите за разплащане до такава степен, че още до края на десетилетието на големите търговски улици в Европа може да се появят автоматични магазини без персонал, които ще обслужват клиентите 24 часа в денонощието, се казва в доклада.
Пазаруването ще бъде улеснено също и от иновациите в областта на логистиката. Доставките до вкъщи ще станат по-евтини и по-бързи, особено в градските части и ще отнемат до два часа, след като поръчката е направена.
Също така доставките ще станат по-гъвкави и ще бъдат осъществявани във времето, когато потребителите са си вкъщи или съответно на работа и при условия, които те посочат за удобни.
Наред с това се очаква експлозия от алтернативни модели на доставка, т. нар. drive-through доставки, при които потребителите ще могат да приемат своите стоки, без да напускат колата. Други примери са централизираните пунктове за доставка като бензиностанции, центрове за химическо чистене или специално изградени съоръжения.
Всички тези иновации се правят с фокус върху потребителя и са насочени към неговото удобство.
„Улесняването на потребителите не върви ръка за ръка с лесния живот за търговците“, предупреждава Джеймс Долфин, директор "Търговски имоти" за Европа в компанията.
Той обяснява, че въпреки факта, че всички автоматизирани услуги за разплащане и доставка понижават разходите и главоболията около управление на целия процес, то други от иновациите имат своята цена за търговците.
„Изправени пред затруднения, търговците ще търсят ефективност и спестявания и несъмнено ще аутсорсват повече от своите дейности. Със засилването на тази тенденция в бъдеще за търговците ще бъде все по-трудно да запазят печалбите в рамките на своята компания.“
Долфин пояснява, че с аутсорсването приходите ще отиват все повече към външни изпълнители като разработчици на уебсайтове, телефонни компании, логистични оператори, технологични компании и др.
„В крайна сметка, новите технологии и новите оперативни практики ще накарат търговците да си зададат почти екзистенциалните въпроси за това кои са те, каква цел изпълняват и дали основните продукти и услуги все още им носят печалба“, коментира Гай Грейнджър, директор "Търговски имоти" за Великобритания за JLL.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък
преди 15 години Напълно споделям! Трудни времена чакат търговците (традиционните) и направо немея като видя как някои хора продължават да откриват малките си магазинчета тук и там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар