Близо три четвърти от компаниите, които попадат в класацията Fortune 500, както и редица други медийни и рекламни групи по света имат свой профил в Twitter към декември 2009 г., показват данни на маркетинговата агенция Datran Media.
Този дял се очаква да нараства и занапред, като маркетолозите се надяват, че присъствието им в сайта за микроблогове може да ги приближи до потребителите и да им помогне в комуникацията, изграждаща доверие и обвързаност с марката.
Влиянието, което сайтът има за увеличаване на доверието към компанията, е различно по света, казват от маркетинговата и PR група Fleishman-Hillard. Докато интернет потребителите в Китай се чувстват значително по-обвързани с компании, които поддържат микроблог, то тези в Северна Америка и Обединеното кралство остават по-равнодушни, показват данните, цитирани от eMarketer.
46% от запитани китайски потребители са казали, че вярват много повече на дадена организация, след като са започнали да следят нейни постинги в Twitter, като по този показател следващи в класацията са японците (33%) и французите (25%). Във Великобритания обаче Twitter активността на компаниите е довела до повишено одобрение сред едва 3 на сто от хората. Също 3 на сто е делът в Канада, а в Щатите той възлиза на 6 на сто.
Сред проблемите за Twitter-стратегиите на групите се нарежда фактът, че всъщност много малко от тях имат реално добре разработени такива стратегии. По тази причина и капацитетът на сайта за микроблогове не се използва пълноценно. Друг основен фактор е редовното присъствие на потребителите в сайта.
По данни на Edison Research докато 87% от американските потребители са чували за Twitter, то едва 7% го използват. Ето защо корпоративното присъствие в микроблогинга може да означава много малко за тези потребители, които не са част от манията по постингите от 140 знака.
Значително по-сплотени са в отговорите си потребителите по света, когато става дума за наблюдение на потребителските постинги в Twitter от страна на компаниите. В по-голямата си част запитаните се обединяват около мнението, че е добре представителите на бизнеса да следят какво се пише за тях и критиките и препоръките от техните клиенти да се взимат под внимание.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“