Световният рекламен пазар ще нарасне с 3,5% през 2010 г. спрямо 2009 и ще достигне стойност от 447,5 млрд. долара, сочи нова прогноза на рекламната и маркетингова агенция ZenithOptimedia, цитирана от AP.
Това представлява ревизия в положителна посока спрямо предишната прогноза на компанията, направена през април, за ръст от 2,2 на сто.
Нарастването на разходите за реклама на компаниите се свързва главно с възстановяване на рекламната индустрия в Северна Америка и Западна Европа, където се оказа, че рекламните бюджети нарастват по-бързо, отколкото се очакваше в началото на годината.
Очакванията на компанията по региони:
- Северна Америка – ръст от 1,3% до 158,6 млрд. долара (с 1,1% растеж за САЩ и 5,4% ръст за Канада);
- Западна Европа – покачване от 2,2% до 102,1 млрд. долара;
- Тихоокеанска Азия – ръст от 5,8% до 106,2 млрд. долара (изключение от общата картина прави Япония);
- Латинска Америка – ръст от 7% до 31 млрд. долара;
- Централна и Източна Европа – повишение от 7% до 27,1 млрд. долара;
- Африка, Близък Изток и други региони – ръст от 6,9% до 22,7 млрд. долара.
За 2011 г. предвижданията са за растеж на световния рекламен пазар от средно 4,5 на сто, който ще бъде последван от покачване от 5,3 на сто за 2012 г.
По оценки на компанията разходите за онлайн реклама ще продължат да нарастват по-бързо от общия пазар и ще достигнат дял от 17% през 2012 г. спрямо 10,5% за 2008 г.
За сметка на това вестниците ще загубят от пазарния си дял, който ще падне до 19,2% през 2012 г. спрямо 23% за 2009 г.
Основен двигател на интернет сегмента ще продължат да бъдат платените резултати при търсене.
В САЩ мобилната реклама и социалните мрежи ще растат по-бързо спрямо всички други онлайн формати. Мобилната реклама ще отбележи средно годишно покачване от 43% за периода 2009-2012 г., а рекламите в социални медии ще расте с по средно 30% на година за същия период.
Що се отнася до телевизията, тя се справя сравнително добре във времената на криза, като потребителите прекарват повече време у дома пред телевизора, ограничавайки голяма част от другите си разходи за развлечения. С помощта на развиващите се пазари общият пазар на телевизионна реклама се очаква да достигне дял от 40,8% през 2012 г. спрямо 39,2% за 2009 г.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?