IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

С всеки продаден свой таблет Amazon ще губи по 50 долара

Онлайн търговецът ще продава устройството под себестойността му, за да печели от онлайн продажбите в Amazon Prime и реклама

10:15 | 30.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Джеф Безос представя &quot;убиеца&quot; на iPad. <em>Снимкa: Ройтерс</em></p>

Джеф Безос представя "убиеца" на iPad. Снимкa: Ройтерс

С всеки продаден свой таблет Kindle Fire най-големият онлайн търговец Amazon отчита загуба от 50 долара. Това поне твърди управляващият директор и старши анализатор в Piper Jaffray Джен Мюнстер, цитиран от Appleinsider.

Мюнстер е изчислил хардуерните разходи за базирания на Android таблет и според него те възлизат на 250 долара. Amazon, както стана ясно в сряда, предлага устройството за 199 долара. За сравнение: Apple харчи около 350 долара за производството на своя  iPad 2, който продава за 499 долара.

И така, ако през четвъртото тримесечие на годината Amazon успее да продаде 2,5 млн. таблета, загубата от него може да намали общата печалба на онлайн търговеца с 10 до 20%, установява анализаторът. В тези изчисления обаче не влиза потенциалният допълнителен оборот от нови абонати за услугата Amazon Prime, продажбата на дигитално съдържание и други продукти, които потребителят може да си купи след Kindle Fire.

„Според нас с устройството си Kindle Fire Amazon стартира уникална стратегия за таблета си“, пише Мюнстер в анализа си. „Компанията иска да комбинира една базирана на облачните услуги система за доставки с премиум съдържание, за да печели пари покрай устройство, което според нас продава под себестойността му“.

Последна актуализация: 03:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още