Срочните договори с мобилен оператор може да бъдат продължавани вече само при изрично писмено съгласие на абоната. Това решиха окончателно депутатите с приетите промени в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), предаде БНР.
Народните представители приеха и при изменение на общите условия, но не по-късно от 30 дни преди тяхното влизане в сила, мобилният оператор да уведомява абоната по подходящ начин за направените промени.
В бъдеще при изменение на общите условия в договора по инициатива на мобилния оператор всеки абонат ще може да прекрати индивидуалния договор без санкции в срок до един месец от влизането им в сила.
Осъществяването на електронните съобщения, повиквания, електронна поща без човешка намеса за търговски цели и реклама обаче и след новите промени ще се прекратяват единствено с предварително съгласие на потребителя.
Мнозинството не прие предложенията на депутатите от Синята коалиция в промените на ЗЕС да бъде изрично определено автоматичното отстраняване от мобилния оператор на търговските съобщения, с което отговорността се прехвърляше от потребителя върху мобилните оператори. Доводите на мнозинството бяха, че в сегашния вариант на закона има достатъчно възможности за защита и отказ от получаването на търговски съобщения и реклами.
При сключването на договора всеки потребител ще може да се откаже от абонамента си в рамките на седем дни. Подобна мярка не е налагана до момента в целия ЕС.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
преди 13 години И като допълнение на предния ми коментар искам да попитам тези големи специалисти дето работят по на3-4 места защо уреждат безплатни минути ,а не си плащат като мен/един градски разговор от 1-2 минути 3лв. :Обаждане на 112-3лв;SMS покани за игра-изпратени от ОПЕРАТОРА-2лв отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Така де! Въпроса е кой се възползва от/любимите на някои/промо-пакети? За това на останалите им се струва,че сметките не са верни.Машината си пише това което и наредят,но въпроса е кой пренарежда какво да пише машината.Другия въпрос е ,кой позволява да се извършват тези неща макар за следенето на правилното им прилагане да има специалисти които най-малкото не си вършат работата,въпреки големите заплати и бонуси които получават! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години да да зная отговора но попитах иронично отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години stone kold - защото всеки политик имаше лична преференция от операторите т.е. говорят без пари те и цялото им семейство до 200 лв. на карта и преференции в минутите. ЗАТОВА не деряха толкова години с цената на минута и с такива феодални ДОГОВОРИ и затова ние сме последни дори и след УАНДА отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години а до сега защо не бе така? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "При сключването на договора всеки потребител ще може да се откаже от абонамента си в рамките на седем дни. Подобна мярка не е налагана до момента в целия ЕС." - глупости. Това ги задължава закона за защита на потребителите.! отговор Сигнализирай за неуместен коментар