След като в края на миналия месец в Националния съвет по саморегулация са подадени две жалби за подвеждаща реклама и за рекламни съобщения, нарушаващи националните етични правила за реклама и търговска комуникация в Република България, днес съветът излезе с решения по казусите.
Според жалбоподателите критикуваните реклами представят некоректно продуктите, създават некоректни асоциации и увреждат доброто име и доверието към конкурентите.
„От гледна точка на същественото влияние на рекламата върху обществото и бизнеса, е от значение рекламните форми да бъдат съобразени с етични правила и норми, които да гарантират коректно, изчерпателно и обективно представяне на информацията, без да подвеждат аудиторията“, заяви председателят на етичната комисия Гриша Камбуров, цитиран в прессъобщение на неправителствената организация.
В жалба за телевизионна реклама на Blizoo Fiber Power, се твърди, че рекламното съдържание подвежда и заблуждава публиката и също така представя неуместни сравнения с услуги на конкурентни компании. Като доказателство жалбоподателят е посочил линк в сайта за генериране на видео съдържание YouTube, на който може да бъде изгледан рекламният клип Blizoo Fiber Power и се е позовал на различни текстове от Етичния кодекс.
Етичната комисия e решила, че жалбата е основателна по отношение на нарушение на Националните етични правила за реклама и търговска комуникация. Рекламата нарушава чл. 5.1 и чл. 5.3 от Националните етични правила за реклама и търговска комуникация в Република България.
Комисията препоръчва на „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД да коригира търговската комуникация в съответствие с Етичния кодекс, като в посланието сравнението за бързината на оптичния интернет BLIZOO FIBER POWER се уточни, че става дума за бързина „До 15х (пъти) по-бърз от ADSL” и бъде ясно посочено, че става въпрос за осреднени стойности, като се укаже и коя стойност е осреднявана. При невъзможност за изпълнение на тази препоръка дружеството следва да спре разпространението на търговската комуникация.
В друга жалба, която касае телевизионна реклама на Муколизин, продукт на „Актавис” ЕАД, се твърди, че в рекламата липсва социална отговорност. Според жалбоподателя изпълнението на песента “Високи сини планини” в рекламата създава грешна представа у децата, които са основни потребители на продукта Муколизин и навежда на грешни асоциации.
Етичната комисия е на мнение, че жалбата е основателна, като отбелязва, че социалната отговорност на търговската комуникация на едно дружество следва да отразява и социалните нагласи и възприятия на обществото, което в случая не е така. В тази връзка Етичната комисия препоръчва на „Актавис” ЕАД да спре разпространението на търговската комуникация.
Националният съвет за саморегулация (НСС) е учреден от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). НСС е сдружение с нестопанска цел, чиято основна задача е да обединява рекламна индустрия зад дефиницията и спазването на правилата на професионално поведение в областта на рекламата и търговските комуникации.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
преди 13 години Хахахаха. Единственото решение са много големи глоби. Обаче след моята жалба до Комисията за защита на потребителите, при опита на Blizoo да ме изнудват за пари без дори да съм им клиент, от комисията ми заявиха, че само съдът раздава глоби, а те не са съд. Е ако на някой в тази комисия му пука за работата му, Blizoo ще му тежи на неговата съвест. Не знам какво още трябва да се случи, за да започнат компетентните органи да прилагат закона. http://economistbg.blogspot.com/2011/06/blizoo.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар