Ръстът на онлайн рекламата на българския пазар ще продължи да изпреварва повишението на общия рекламен пазар поне до 2015 г. Това сочат прогнозите на Даниел Кнап, директор Рекламни анализи на IHS Screen Digest, които той представи по време на специализираната конференция Webit.
Според него обемът на онлайн пазар у нас ще продължи да расте с двуцифрени темпове поне до 2015 г. Само през последната година от въпросния период ръстът ще бъде 9,2% на фона на понижение на общия пазар.
Той подчерта, че ръстът в сектора на континента се движи от пазара на Централна и Източна Европа (ЦИЕ), в който обаче топ 7-те пазара генерират 75% от общия европейски обем.
Русия е отчела най-висок ръст в онлайн бюджетите от региона за 2011 г. с над 55% повишение, следвана от Хърватска с 40%, Сърбия с 35%, Словения и Словакия с около 30% и Турция с 25%.
В България ръстът и развитието на новите рекламни формати са улеснени от добрата интернет инфраструктура и все по-голямото разпространение на високоскоростен интернет. Потребителите с бърза интернет връзка се очаква да достигнат 1,2 млн. до 2016 г., в сравнение с 300 хил. през 2006 г.
Страната ни ще бъде третият пазар по отношение ръста на проникването на високоскоростен интернет в ЦИЕ до 2015 г. с около 8% среден годишен ръст от 2008 г. до края на периода. Изпреварват ни единствено Русия с близо 18% и Словакия с почти 10%.
Той подчерта значението на симбиозата между отделните медии, които ще представляват следващата вълна в рекламния бранш.
Едно нейно проявление е взаимодействието между мобилните телефони и специализираната външна реклама, при която потребителите използват телефоните си, за да получават допълнителна информация от персонализирани билбордове, свалят QR кодове и др.
Друг пример е т.нар. „втори екран“ - практика, при която потребителите все по-често използват и второ устройство (компютър или телефон) докато гледат телевизия.
Това дава възможност за синхронизирана реклама между двете устройства, напр. чрез мобилното приложение Shazam, което идентифицира определени песни и музика. По този начин на мобилния телефон на потребителя може да бъде излъчвана допълнителна тематично-свързана реклама, когато телефонът идентифицира дадена музика по телевизията, обясни Кнап.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време