Компанията за онлайн продажби на дребно Amazon има дръзко предложение към независимите книжарници, въпреки че заедно с големите книжарници обрече малките играчи на пазара да се борят за оцеляването си, съобщава Business Week.
Компанията иска търговците на книги на дребно да продават нейния електронен четец Kindle. В замяна на това Amazon предлага на книжарниците възможност да запазят малка част от печалбата, както и 10% от печалбите от електронните книги, закупени за устройствата през първите две години.
Amazon нарича тази програма възможност, но тя може да се окаже едновременно троянски кон и бомба със закъснител.
Тези метафори логично подсказват, че има голям шанс независимите книжарници да бъдат измамени. Amazon ги призовава за съдействие от няколко месеца, но без особен успех, твърди Денис Лой Джонсън, издател от Melville House.
В прессъобщението, което Amazon изпрати до медиите, се посочва, че две книжарници в родния щат на дружеството Вашингтон вече са се включили в програмата. Това обаче не впечатлява Джонсън. Това се дължи на факта, че новата програма на Amazon не е е привлекателна за търговците на книги, които могат да направят значително по-добри маржове от продажбата на електронни книги на своите собствени уебсайтове.
„Те изпратиха съобщение, което сякаш казва, че са унищожили повечето от нас и не искат и останалите да се присъединят към тази група“, посочва Джонсън. Той смята, че никой не бива да подценява враждебното отношение на независимите книжарници към компанията. Много от тях дори продават електронни четци, направени от Kobo, и също получават процент от печалбите.
От своя страна Amazon позиционира програмата си като възможност купувачите на книги да могат да имат по-голям избор.
„Вярваме, че търговците на дребно, онлайн или офлайн, малки или големи, трябва да се стремят да предлагат на клиентите си това, което те искат, а много клиенти искат да четат електронни и печатни книги“, отбеляза в официално изявление вицепрезидентът на Amazon Kindle Ръс Грандинети. Според него клиентите не трябва да бъдат принуждавани да избират между електронните книги и любимата си книжарница в квартала, след като могат да имат и двете.
През май месец книжар от Skylight Books в Лос Анджелис публикува пост в блог, в който сподели разговора си с представител на Amazon, който му представил програмата.
Преди той да разгледа сериозно предложението на Amazon, компанията трябва „да спре своите хищнически бизнес практики, като подбиването цените на цял пазар от продукти (книги)“, отбелязва книжарят. Според него компанията отправя предложения, с които насърчава хората да купуват от Amazon.com, докато стоят в книжарницата.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска